برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1392 , دوره  9 , شماره  28 ; از صفحه 15 تا صفحه 39 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير سبک يادگيري دانشجويان بر سبک تدريس مرجح آنان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه فردوسی مشهد
 
چکیده: 

نظر به وجود رابطه بين سبک يادگيري افراد با سبک تدريس مرجح آنان، مطالعه پيمايشي حاضر با هدف بررسي تاثير سبک تدريس مرجح دانشجويان رشته علوم تربيتي دانشگاه فردوسي مشهد بر سبک يادگيري آنان انجام شد. 180 دانشجو از ميان 500 دانشجو در سال تحصيلي 1390-1389 از طريق جدول نمونه گيري مورگان، انتخاب شده و به پرسشنامه هاي سبک تدريس و سبک يادگيري پاسخ دادند. نتايج نشان داد که دانشجويان به سبک تدريس فعال گرايش دارند و سبک يادگيري غالب آنان نيز سبک همگرا و جذب کننده است. به علاوه، دانشجوياني که سبک تدريس فعال را ترجيح مي دهند، سبک يادگيري آنان اغلب واگراست طبق يافته ها پيشنهاد مي شود که استادان از روش هاي فعال تدريس استفاده کنند و در ضمن طراحي هاي تدريس خود شيوه هاي متفاوتي به کارگيرند تا دانشجويان در تمام شيوه هاي يادگيري مهارت پيدا کنند و با لحاظ شدن سبک هاي مختلف تدريس مرجح آنان، موجبات پيشرفت تحصيلي آنان فراهم شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 214
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی