برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1392 , دوره  9 , شماره  27 ; از صفحه 113 تا صفحه 134 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي اثربخشي آموزش مبتني بر هوش چندگانه بر پيشرفت يادگيري و نگرش به درس زبان انگليسي عمومي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور مرکز، کرمانشاه
 
چکیده: 
هدف مطالعه حاضر بررسي تاثير آموزش مبتني بر هوش چندگانه بر پيشرفت يادگيري و نگرش به درس زبان انگليسي عمومي دانشجويان دانشگاه آزاد کرمانشاه در نيم سال دوم تحصيلي 90-89 بود. مجموع 61 دانشجو دختر و پسر در دو کلاس مختلف که درس زبان انگليسي عمومي را انتخاب کرده بودند در اين پژوهش مشارکت داشتندکه از طريق روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي انتخاب شدند که از اين تعداد 32 نفر در گروه آزمايش و 29 نفر در گروه کنترل بودند. روش مورد استفاده در اين تحقيق روش شبه آزمايشي با طرح پيش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. گروه آزمايش از طريق آموزش مبتني بر هوش چندگانه و گروه کنترل از طريق روش تدريس سنتي آموزش ديدند. مدت اين دوره هشت هفته بود. براي مشخص کردن اثربخشي آموزش مبتني بر هوش چندگانه در مقايسه با روش سنتي از يک آزمون محقق ساخته پيشرفت يادگيري شامل 30 سوال استفاده شد. همچنين مقياس15 سوالي نگرش به يادگيري درس زبان به منظور سنجش نگرش يه يادگيري زبان مورد استفاده قرار گرفت. جهت تحليل داده هاي آماري از تحليل کوواريانس يک متغيري (ANCOVA) و t مستقل استفاده شد. نتايج تحقيق نشان داد که بين پيشرفت يادگيري زبان دوگروه آزمايش (آموزش مبتني برهوش چندگانه) و کنترل(روش سنتي) تفاوت معني دار وجود دارد. به عبارتي ديگر دانشجوياني که از طريق آموزش مبتني بر هوش چندگانه آموزش ديدند پيشرفت يادگيري بالاتري به طور کلي و در هر يک از سطوح يادگيري زبان (دايره واژگان، درک مطلب، گرامر) نسبت به دانشجوياني که به روش سنتي آموزش ديده بودند، داشتند. همچنين نتايج تحقيق نشان دادکه در گروه آزمايش، نگرش دانشجويان نسبت به يادگيري درس زبان بعد از عمل آزمايش به طور چشم گيري بالا رفته است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عبدی، ع.، و سلیمانی، ح.، و رضایی، ب. (1392). بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش چندگانه بر پیشرفت یادگیری و نگرش به درس زبان انگلیسی عمومی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی), 9(27), 113-134. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=211354



Vancouver : کپی

عبدی علی، سلیمانی حبیب، رضایی بیژن. بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش چندگانه بر پیشرفت یادگیری و نگرش به درس زبان انگلیسی عمومی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی). 1392 [cited 2022January20];9(27):113-134. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=211354



IEEE : کپی

عبدی، ع.، سلیمانی، ح.، رضایی، ب.، 1392. بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش چندگانه بر پیشرفت یادگیری و نگرش به درس زبان انگلیسی عمومی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی), [online] 9(27), pp.113-134. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=211354.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 193 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی