برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي كيفيت ارائه خدمات اورژانس باهنر كرمان، 1379

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم پزشکی کرمان
 
چکیده: 
بمنظور ارزیابی کیفیت خدمت رسانی اورژانس کرمان در یک مطالعه توصیفی مقطعی، پرسشنامه ای و چک لیستی برای تمام مراجعه کنندگان به اورژانس بیمارستان شهید باهنر به تعداد 660 نفر در بهمن ماه 1379 توسط مشاهده گر تکمیل گردید. نتایج نشان داد که حدود 87% مراجعین به دلیل وقوع سانحه و بقیه به دلیل درد ناگهانی عضوی از بدن به اورژانس مراجعه نموده اند. مهم ترین مشکل مراجعه کنندگان در تشخیص اولیه: بریدگی (25%)، تروما به پا و سر (39%)، تروما به سایر اعضای (5%)، درد ناحیه کلیه ها (4%)، مشکوک به آپاندیسیت (4%)، دل درد (4%) و در تشخیص نهایی: شکستگی دست و پا همراه با شکستگی سایر اعضای بدن (47%) جراحت و بریدگی (26%) و کوفتگی و دررفتگی یکی از اندام ها (9%) گزارش شده است. میانگین فاصله وقوع سانحه تا ورود بیمار به اتاق پزشک حدود 67 دقیقه، فاصله بین ورود بیمار به اتاق پزشک تا شروع معاینات 4 دقیقه، فاصله درخواست آزمایش تا دریافت نتیجه 40 دقیقه، معطلی انجام اولین مشاوره 60 دقیقه، معطلی بیماران از زمان شروع معاینه تا تشخیص نهایی 72 دقیقه، معطلی بیماران در اتاق عمل اورژانس و اتاق عمل بزرگ تا آغاز عملیات جراحی بترتیب 10 و 21 دقیقه بوده است. مقایسه شاخص ها با استانداردهای بین المللی بیانگر پایین بودن کیفیت خدمات رسانی اورژانس کرمان می باشد. بمنظور ارتقای کیفیت خدمات، با توجه به این که بیشترین مراحل وقت گیر در گردش کار اورژانس و تشخیص بیماری انجام تست های تشخیصی و مشاوره بوده است که حدود 33% مراجعین به اورژانس از شکستگی حداقل یکی از اندام ها رنج برده و 60% مشاوره ها با اورتوپدها صورت گرفته، پیشنهاد می گردد که ضمن بهره گیری از مدیران ورزیده تر در اورژانس ترتیبی اتخاذ گردد تا اورژانس بتواند از خدمات مستمر متخصصان اورتوپد بهره مند گردد و یا حداقل امکان دستیابی به آنان آسانتر باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ظهور، ع. (1381). ارزیابی کیفیت ارائه خدمات اورژانس باهنر کرمان, 1379. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام, 10(35-34), 3-10. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=21089



Vancouver : کپی

ظهور علیرضا. ارزیابی کیفیت ارائه خدمات اورژانس باهنر کرمان, 1379. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام. 1381 [cited 2021December02];10(35-34):3-10. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=21089



IEEE : کپی

ظهور، ع.، 1381. ارزیابی کیفیت ارائه خدمات اورژانس باهنر کرمان, 1379. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام, [online] 10(35-34), pp.3-10. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=21089.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 184 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی