نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1392 , دوره  4 , شماره  10 ; از صفحه 61 تا صفحه 86 .
 
عنوان مقاله: 

نقد: نسبت دين و جامعه شناسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قشم، گروه علوم اجتماعی، قشم، ایران
 
چکیده: 
حسن محدثي در مجله جامعه شناسي ايران (پاييز 1388) مقاله اي با عنوان «دوتايي هاي جامعه شناسي دين» منتشر نمود، در اين مقاله ده پرسش را بعنوان مسائل پيش روي مخاطبان جامعه شناسي دين مطرح و در قالب هشت دوتايي درصدد پاسخ گفتن به اين سوالات برآمده است. در ذيل دوتايي هشتم با عنوان «جامعه شناسي ديني»/جامعه شناسي دين، پرسش هايي را در مقابل جامعه شناسي ديني قرار مي دهد. وي در مقام منتقد نتيجه مي گيرد كه جامعه شناسي ديني پاسخي براي اين پرسش ها ندارد و در نهايت امکان وجود جامعه شناسي ديني را با كذايي خواندن آن مردود اعلام مي كند. اين مقاله با تامل بيشتر بر سوالات و انتقادات مطرح شده مي كوشد تا در مقام دفاع از امکان وجود «جامعه شناسي ديني» به ابهامات مطرح شده در اين زمينه از ديدگاه برخي از مهمترين شارحان آن پاسخ دهد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عبدی، م. (1392). نقد: نسبت دین و جامعه شناسی. جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH), 4(10), 61-86. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210879



Vancouver : کپی

عبدی مصطفی. نقد: نسبت دین و جامعه شناسی. جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH). 1392 [cited 2022May27];4(10):61-86. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210879



IEEE : کپی

عبدی، م.، 1392. نقد: نسبت دین و جامعه شناسی. جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH), [online] 4(10), pp.61-86. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210879.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 201 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی