نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1391 , دوره  7 , شماره  26 ; از صفحه 149 تا صفحه 172 .
 
عنوان مقاله: 

فرهنگ، برنامه درسي و سبک هاي تدريس و يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
مقوله فرهنگ و ارتباط آن با يادگيري، زمان زيادي نيست که به حوزه تعليم و تربيت وارد شده است. تحقيقات نشان مي دهد الگوهاي فرهنگي مختلف، فرايند تدريس و رفتار فراگيران را تحت تاثير قرار مي دهد و در نتيجه با سبک هاي تدريس و يادگيري متفاوت مواجهيم. با توجه به مطالعات انجام شده، مي توان تفاوت هايي را در سبک هاي يادگيري فراگيران با فرهنگ هاي مختلف مشاهده کرد. مقاله حاضر، به مرور پژوهش هاي انجام شده در رابطه بين فرهنگ و سبک هاي تدريس و يادگيري مي پردازد. روش مورد مطالعه، توصيفي- تحليلي بوده و با مرور مباني نظري و تحقيقات ميداني، رابطه بين فرهنگ و سبک هاي يادگيري استخراج و در نهايت يافته هاي آن براي برنامه هاي درسي استنتاج گرديد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

آیتی، م.، و خوش دامن، ص. (1391). فرهنگ, برنامه درسی و سبک های تدریس و یادگیری. مطالعات برنامه درسی, 7(26), 149-172. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210139



Vancouver : کپی

آیتی محسن، خوش دامن صدیقه. فرهنگ, برنامه درسی و سبک های تدریس و یادگیری. مطالعات برنامه درسی. 1391 [cited 2022May24];7(26):149-172. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210139



IEEE : کپی

آیتی، م.، خوش دامن، ص.، 1391. فرهنگ, برنامه درسی و سبک های تدریس و یادگیری. مطالعات برنامه درسی, [online] 7(26), pp.149-172. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210139.



 

 
بازدید یکساله 623 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی