برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1390 , دوره  6 , شماره  23 ; از صفحه 76 تا صفحه 109 .
 
عنوان مقاله: 

طراحي نظام برنامه ريزي درسي منطقه اي براي آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف اصلي اين پژوهش تصميم گيري درباره امکان ايجاد و گسترش تمرکززدايي در نظام برنامه ريزي درسي کشور و در نهايت طراحي الگوي مناسب براي برنامه ريزي درسي منطقه اي است. مقاله حاضر از چهار بخش اساسي تشکيل شده است: نخست پيشينه نظري و پژوهشي تمرکززدايي در نظام هاي برنامه درسي تشريح شده و در گام بعدي، پس از انجام مطالعات مورد نياز در منابع داخلي و خارجي، الگوي نظام برنامه درسي منطقه اي در قالب 16 مرحله طراحي و معرفي گرديده است. بحث بعدي، اعتباربخشي الگوي طراحي شده از منظر صاحب نظران دانشگاهي و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش مي باشد؛ که اکثريت قريب به اتفاق گروه هاي نمونه اجزا و مولفه هاي مختلف الگوي طراحي شده را مورد تاييد و تصديق قرار داده و آن را مطلوب ارزيابي کرده اند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

امین خندقی، م.، و گودرزی، م. (1390). طراحی نظام برنامه ریزی درسی منطقه ای برای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. مطالعات برنامه درسی, 6(23), 76-109. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210138



Vancouver : کپی

امین خندقی مقصود، گودرزی محمدعلی. طراحی نظام برنامه ریزی درسی منطقه ای برای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. مطالعات برنامه درسی. 1390 [cited 2021September21];6(23):76-109. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210138



IEEE : کپی

امین خندقی، م.، گودرزی، م.، 1390. طراحی نظام برنامه ریزی درسی منطقه ای برای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. مطالعات برنامه درسی, [online] 6(23), pp.76-109. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210138.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 184 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی