برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1391 , دوره  7 , شماره  26 ; از صفحه 127 تا صفحه 148 .
 
عنوان مقاله: 

فرهنگ و برنامه درسي آموزش زبان انگليسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
پژوهش حاضر با هدف تحليل ابعاد فرهنگي برنامه هاي درسي آموزش زبان انگليسي صورت پذيرفت. روش، توصيفي- همبستگي است. بدين منظور تعداد 88 نفر زبان آموزان موسسه علمي معرفت پرديس طوس دانشگاه فردوسي مشهد به روش سرشماري و با استفاده از ابزار سرمايه فرهنگي اجتماعي مورد ارزيابي قرار گرفتند. يافته ها نشان داد سرمايه فرهنگي اجتماعي 0.16 از واريانس يادگيري زبان را تبيين مي کند(F(86,1)=16.28,p=0.000). د انشجويان مقطع کارشناسي ارشد نسبت به دانشجويان کارشناسي و کارداني از سرمايه فرهنگي اجتماعي غني تري برخوردارند (F(87,2)=3.71, p=0.029) ولي تفاوتي بين زبان آموزان دختر و پسر وجود ندارد (F(87,1)=0.68, p=0.411). با عنايت به يافته هاي حاصل و با استناد به مبناي نظري بورديو مي توان اذعان نمود با در نظر داشتن فرهنگ در ابعاد مختلف طراحي، تدوين و اجراي برنامه هاي درسي زبان، مي توان به غني سازي هر چه بيشتر فرهنگ و يادگيري فراگيران پرداخت.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کرمی، م.، و سیلانه، آ.، و پاک مهر، ح. (1391). فرهنگ و برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی. مطالعات برنامه درسی, 7(26), 127-148. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210135



Vancouver : کپی

کرمی مرتضی، سیلانه آمنه، پاک مهر حمیده. فرهنگ و برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی. مطالعات برنامه درسی. 1391 [cited 2022January23];7(26):127-148. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210135



IEEE : کپی

کرمی، م.، سیلانه، آ.، پاک مهر، ح.، 1391. فرهنگ و برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی. مطالعات برنامه درسی, [online] 7(26), pp.127-148. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210135.



 

 
بازدید یکساله 300 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی