برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1391 , دوره  7 , شماره  25 ; از صفحه 67 تا صفحه 94 .
 
عنوان مقاله: 

جهاني شدن و تدوين برنامه درسي ملي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی تهران
 
چکیده: 

درباره جهاني شدن و آثار آن بر تعليم و تربيت بحث ها و نظريات فراواني بيان گرديده است. پريستلي (2002 به نقل از ريچ 1992) معتقد است جهاني شدن تاثير شگرفي بر توانمندي و ظرفيت دولت و ملت در صورت بندي خط مشي هاي برنامه درسي گذاشته است. در مطالعه حاضر که با روش تحليلي - اسنادي صورت گرفته است با توجه به تئوري هاي جهاني شدن و رابطه آنها با تعليم و تربيت، برنامه درسي و برنامه درسي ملي، چگونگي بهره گيري از مزاياي جهاني شدن در عين وفاداري به معيارهاي بومي، هويت هاي فرهنگي و فلسفه اعتقادي - ارزشي جامعه ايراني مورد بررسي قرار گرفته و تلاش شده است تا به ويژه براي آموزش و پرورش کشورمان از منظر ارائه برنامه درسي ملي راهي براي جهاني شدن و بومي ماندن در برنامه هاي درسي جستجو نمايد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

عصاره، ع. (1391). جهانی شدن و تدوین برنامه درسی ملی ایران. مطالعات برنامه درسی, 7(25), 67-94. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210114



Vancouver : کپی

عصاره علیرضا. جهانی شدن و تدوین برنامه درسی ملی ایران. مطالعات برنامه درسی. 1391 [cited 2021April20];7(25):67-94. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210114



IEEE : کپی

عصاره، ع.، 1391. جهانی شدن و تدوین برنامه درسی ملی ایران. مطالعات برنامه درسی, [online] 7(25), pp.67-94. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210114.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 208 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی