برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1390 , دوره  2 , شماره  9 ; از صفحه 11 تا صفحه 24 .
 
عنوان مقاله: 

عوامل مشتري گرايي و مديريت روابط مشتري و توانمندي برقراري ارتباط

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

با توجه به نقش مهم مشتريان در دنياي امروز و افزايش آگاهي همه جانبه آنان با دسترسي به اطلاعات کافي نسبت به بازار محصولات و کانال هاي متنوع ارائه و توزيع کالا (در انتخاب محصول)، مساله چگونگي برقراري ارتباط صحيح با مشتريان و تلاش در جهت حفظ دراز مدت اين ارتباط از جمله مسائل موثر بر دوام و ثبات شرکت ها و سودآوري بيشتر آن ها است، توسعه تکنولوژي مديريت ارتباط با مشتري در سازمانهاي خدماتي، سازمان ها را بر آن مي دارد تا بر مديريت ارتباط با مشتري و خصوصا مشتري گرايي و تاثير رضايت مشتريان متمرکز شوند و ضمن برقراري ارتباط با مشتريان و اعمال همدلي و همکاري لازم خدمات بهتري را به آنان ارائه نمايند.
هدف پژوهش حاضر بررسي ميزان تاثير عامل مشتري گرايي و عامل تکنولوژي مديريت ارتباط با مشتري از سه بعد منابع انساني، منابع سازماني و منابع فني، بر توانمندي هاي ارتباط با مشتري در شرکت بيمه البرز است.
روش پژوهش حاضر، پيمايشي-توصيفي و ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه است. جامعه آماري اين پژوهش کارشناسان حوزه مديريتي شرکت بيمه البرز ونمونه آماري شامل آن 162 نفرند. براي تجزيه و تحليل ازتحليل داده ها عاملي تاييدي (
CFA) ومدل معادلات ساختاري (SEM) استفاده شده است.
يافته هاي پژوهش نشان مي دهد که تاثير مثبتي بين عوامل مشتري گرايي و تکنولوژي ارتباط با مشتري (
CRM)، با توانمندي ارتباط با مشتري در اين شرکت وجود داشته و از سه بعد موثر بر عامل تکنولوژي CRM، بعد منابع سازماني متضمن بيشترين تاثير است. تاثير ابعاد فني و انساني به ترتيب در رده هاي بعدي قرار دارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علی پور درویشی، ز.، و سعیدنیا، ح.، و نوری زاده قصری، ع. (1390). عوامل مشتری گرایی و مدیریت روابط مشتری و توانمندی برقراری ارتباط. مدیریت کسب و کار, 2(9), 11-24. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=209146



Vancouver : کپی

علی پور درویشی زهرا، سعیدنیا حمیدرضا، نوری زاده قصری عطیه. عوامل مشتری گرایی و مدیریت روابط مشتری و توانمندی برقراری ارتباط. مدیریت کسب و کار. 1390 [cited 2021August01];2(9):11-24. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=209146



IEEE : کپی

علی پور درویشی، ز.، سعیدنیا، ح.، نوری زاده قصری، ع.، 1390. عوامل مشتری گرایی و مدیریت روابط مشتری و توانمندی برقراری ارتباط. مدیریت کسب و کار, [online] 2(9), pp.11-24. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=209146.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی