برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل جايگاه سازنده گرايي به عنوان رويکرد نوين يادگيري در کتاب هاي درسي دوره ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، تحليل محتواي کتاب هاي درسي دوره ابتدايي بر اساس سازنده گرايي است که مشتمل بر مولفه هاي ميزان توجه به مشارکت فعال دانش آموز، توجه به نقش تسهيل گري معلم، توجه به تعامل گروهي، توجه به ارزشيابي تکويني، توجه به محيط فيزيکي يادگيري وتوجه به ارزشيابي به عنوان ابزاري جهت بهبود فرآيند يادگيري مي شود. روش پژوهش مورد استفاده توصيفي و از نوع تحليل محتوا است که با استفاده از روش آنتروپي شانون انجام شده است. واحد مورد تحليل نيز صفحات کتاب هاي درسي (متن، پرسش ها، تمرين ها و تصاوير) است كه در مجموع 3467 صفحه را در بر گرفته است. جامعه آماري، كليه كتاب هاي پايه هاي دوره ابتدايي؛ شامل 36 جلد كتاب در سال تحصيلي 1388 ـ 1387 و نمونه آماري اين پژوهش شامل 31 جلد و 7 عنوان فارسي (بخوانيم)، فارسي (بنويسيم)، علوم، هديه هاي آسماني، هديه هاي آسماني (كتاب كار)، قرآن و تعليمات اجتماعي است. نتايج حاصل از تجزيه و تحليل داده ها نشان مي دهد كه به مولفه تعامل گروهي بيش از ساير مولفه ها توجه شده و کمترين ميزان توجه و اهميت مربوط به مولفه هاي توجه به محيط فيزيکي يادگيري و توجه به ارزشيابي به عنوان ابزاري جهت بهبود فرآيند يادگيري است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عابدینی بلترک، م.، و نیلی، م. (1393). تحلیل جایگاه سازنده گرایی به عنوان رویکرد نوین یادگیری در کتاب های درسی دوره ابتدایی . پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 11(13 (پیاپی 40)), 6-17. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=208893



Vancouver : کپی

عابدینی بلترک میمنت، نیلی محمدرضا. تحلیل جایگاه سازنده گرایی به عنوان رویکرد نوین یادگیری در کتاب های درسی دوره ابتدایی . پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1393 [cited 2021September18];11(13 (پیاپی 40)):6-17. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=208893



IEEE : کپی

عابدینی بلترک، م.، نیلی، م.، 1393. تحلیل جایگاه سازنده گرایی به عنوان رویکرد نوین یادگیری در کتاب های درسی دوره ابتدایی . پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 11(13 (پیاپی 40)), pp.6-17. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=208893.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 590 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی