برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

جايگاه مهار و خودکارآمدي عمومي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده بهداشت، گروه خدمات بهداشتی و آموزش بهداشت
 
چکیده: 

زمينه و هدف: خودکارآمدي و جايگاه مهار از جمله متغيرهاي مهمي است که در سه دهه گذشته توجه محققان حيطه هاي مختلف را به خود جلب کرده است. هدف اين مطالعه تعيين جايگاه مهار و خودکارآمدي عمومي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي اصفهان بود.
روش بررسي: در اين مطالعه مقطعي 737 نفر از دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي اصفهان به روش نمونه گيري تصادفي انتخاب شدند و پرسشنامه هاي منبع کنترل راتر و خودکارآمدي عمومي را تکميل نمودند. داده ها با آزمون هاي آماري توصيفي و استنباطي، تي مستقل و همبستگي پيرسون تجزيه و تحليل شدند.
يافته ها: در حدود 47 درصد از دانشجويان جايگاه مهار بيروني داشتند. ميانگين نمره خودکارآمدي عمومي پسران به طور معني داري بالاتر از دختران بود (
P<0.05). به طور کلي 65.5 درصد از دانشجويان برگزاري دوره آموزشي خودکارآمدي را ضروري مي دانستند.
نتيجه گيري: با توجه به اهميت جايگاه مهار دروني براي ارائه دهندگان خدمات سلامتي و از آنجا که درصد بالايي از دانشجويان جايگاه مهار بيروني داشتند لازم است دوره هاي آموزشي ارتقاء خودکارآمدي و تغيير جايگاه مهار بيروني به دروني بويژه جهت دختران دانشجو برگزار گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عمیدی مظاهری، م.، و حسینی، م. (1392). جایگاه مهار و خودکارآمدی عمومی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. ارمغان دانش, 18(2 (پی در پی 74)), 115-125. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=207172



Vancouver : کپی

عمیدی مظاهری مریم، حسینی میناسادات. جایگاه مهار و خودکارآمدی عمومی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. ارمغان دانش. 1392 [cited 2021August04];18(2 (پی در پی 74)):115-125. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=207172



IEEE : کپی

عمیدی مظاهری، م.، حسینی، م.، 1392. جایگاه مهار و خودکارآمدی عمومی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. ارمغان دانش, [online] 18(2 (پی در پی 74)), pp.115-125. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=207172.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 100 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی