برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1392 , دوره  2 , شماره  4 ; از صفحه 121 تا صفحه 139 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش راهبردهاي شناختي و فراشناختي بر خلاقيت، انگيزه پيشرفت و خودپنداره تحصيلي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 
زمينه: خلاقيت، انگيزه پيشرفت و خودپنداره تحصيلي از متغيرهاي کليدي در نظام هاي آموزشي هستند که زمينه رشد و ارتقاي شناخت، نگرش و مهارت هاي دانش آموزان را فراهم مي آورند، بنابراين اجراي برنامه اي که زمينه شکوفايي اين متغيرها را فراهم آورد از اهميت خاصي برخوردار است.هدف: اين پژوهش با هدف بررسي اثربخشي آموزش راهبردهاي شناختي و فراشناختي بر خلاقيت، انگيزه پيشرفت و خودپنداره تحصيلي صورت گرفته است.روش: اين پژوهش به روش آزمايشي، از نوع پيش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماري پژوهش کليه دانش آموزان پسر سوم راهنمايي شهرستان قدس در سال تحصيلي 91/1390 بود که با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي چند مرحله اي، 60 نفر از دانش آموزان انتخاب و در دو گروه 30 نفره جايگزين شدند. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش پرسشنامه خلاقيت عابدي، مقياس انگيزه پيشرفت هرمنس و مقياس خودپنداره تحصيلي دلاور است.يافته ها: آموزش مهارت هاي شناختي و فراشناختي بر خلاقيت، انگيزه پيشرفت، و خودپنداره تحصيلي موثر است.نتيجه گيري: با آموزش راهبردهاي شناختي و فراشناختي مي توان خلاقيت، انگيزه پيشرفت و خودپنداره تحصيلي را بهبود بخشيد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کرمی، ب.، و اله کرمی، آ.، و هاشمی، ن. (1392). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خلاقیت, انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 2(4), 121-139. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=206118



Vancouver : کپی

کرمی بختیار، اله کرمی آزاد، هاشمی نظام. اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خلاقیت, انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. 1392 [cited 2022January19];2(4):121-139. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=206118



IEEE : کپی

کرمی، ب.، اله کرمی، آ.، هاشمی، ن.، 1392. اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خلاقیت, انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, [online] 2(4), pp.121-139. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=206118.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 782 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی