برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

چيستي شناسي روش پژوهش در فلسفه تعليم و تربيت اسلامي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)
 
چکیده: 
نوشتار پيش رو با هدف بررسي رويكردهاي پژوهش موجود در فلسفه تعليم و تربيت اسلامي به منظور انتخاب روش پژوهش مناسب به رشته تحرير درآمده است.پس از توصيف و نقد و بررسي هر يك از رويكردها، رويكرد انتخابي به همراه روش شناسي پژوهش مناسب تبيين مي شود. نگارنده از ميان رويكردهاي موجود، رويكرد مضاف بودن فلسفه را به «تعليم و تربيت اسلامي» به مثابه نظام تربيتي استنتاج شده از منابع ديني با استمداد از روش فلسفي و آموزه هاي ديني را انتخاب مي كند و به اين نتيجه مي رسد كه روش مناسب پژوهش در فلسفه تعليم و تربيت اسلامي روش تعقلي، استدلالي و استنتاجي در بعد فلسفي و زيربنايي رشته و روشهاي تجربي در ساحت علمي و روبنايي آن است. از اين رو در تدوين مباني به مباني فلسفي در كنار ساير منابع ديني روي مي آورد و روش تعقلي و تجربي را در پژوهش بر مي گزيند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رضایی، م. (1391). چیستی شناسی روش پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 20 (دوره جدید)(15), 29-53. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=206072



Vancouver : کپی

رضایی مهدی. چیستی شناسی روش پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی. 1391 [cited 2021December07];20 (دوره جدید)(15):29-53. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=206072



IEEE : کپی

رضایی، م.، 1391. چیستی شناسی روش پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, [online] 20 (دوره جدید)(15), pp.29-53. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=206072.



 

 
بازدید یکساله 490 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی