برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1391 , دوره  4 , شماره  11 ; از صفحه 19 تا صفحه 38 .
 
عنوان مقاله: 

ارتباط بين نوع استراتژي هاي كسب و كاري مورد استفاده در شركت هاي كوچك و متوسط و بين المللي شدن آنها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
 
چکیده: 

بين المللي شدن و حركت شركت هاي كوچك و متوسط به سمت بازارهاي بين المللي به عنوان يكي از ضروريات و همچنين يكي از عوامل رشد و توسعه اقتصادي كشورهاي درحال توسعه مي باشد. عوامل تاثيرگذار متعددي از سوي محققان بر فرايند بين المللي شدن شركت ها مورد مطالعه و بررسي قرار گرفته است. هدف اين مقاله بررسي تاثير عوامل استراتژيك (نوع استراتژي هاي مورد استفاده) بر بين المللي شدن شركت هاي كوچك و متوسط در صنعت فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران مي باشد كه با انجام نظرخواهي از تعداد 70 تن از مديران 55 شركت كوچك و متوسط بين المللي در اين صنعت انجام گرفت. نتايج به دست آمده حاكي از آن است كه بكارگيري استراتژي هايي چون استراتژي كاهش هزينه، استراتژي تمايز، استراتژي وظيفه اي محصول و استراتژي ورود پيماني توسط شركت هاي كوچك و متوسط با بين المللي شدن آنها ارتباط معنادار مثبت دارد. اما بكارگيري استراتژي هايي چون استراتژي وظيفه اي توزيع و استراتژي وظيفه اي بازاريابي توسط اين شركت ها با بين المللي شدن آنها ارتباط معنادار منفي دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 350
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی