برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه رضايتمندي دانشجويان پرستاري از دو روش ارزشيابي عملي با ساختار عيني و سنتي در دانشکده پرستاري و مامايي زاهدان سال 1390

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات ارتقاء سلامت، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
 
چکیده: 
سابقه و اهداف: ارزيابي دقيق و عيني صلاحيت باليني و حرفه اي، يکي از مهم ترين ابعاد آموزش باليني دانشجويان گروه پزشکي است. آزمون باليني با ساختار عيني، طيف وسيعي از مهارت هاي فني و اساسي را در موقعيت هاي تجربي ارزيابي مي کند. پژوهش حاضر با هدف مقايسه رضايتمندي دانشجويان پرستاري از دو روش ارزشيابي سنتي و ارزشيابي عملي- با ساختار عيني- در دانشکده پرستاري و مامايي زاهدان انجام شد.روش: پژوهش حاضر يک مطالعه مداخله اي است. واحدهاي مورد پژوهش 35 دانشجوي پرستاري بودند که واحد درسي اصول و مهارت هاي پرستاري عملي را در نيمسال اول سال تحصيلي 90-1389 اخذ کردند و هر دو روش ارزشيابي عملي با ساختار عيني و سنتي در ارزيابي پايان ترم در مورد آن ها انجام گرفت. اطلاعات از طريق پرسشنامه پژوهشگر ساخته 21 گزينه اي پس از تاييد روايي و پايايي، جمع آوري شد. داده ها توسط نرم افزار SPSS نسخه 15 و با استفاده از آزمون هاي کاي دو، تي زوج و مستقل مورد تجزيه و تحليل آماري قرار گرفت.يافته ها: ميانگين سن دانشجويان 19.74±2.46 سال بود. 80% دانشجويان از روش ارزشيابي عملي با ساختار عيني راضي و کاملا راضي و 2.9% ناراضي يا کاملا ناراضي بودند. اين ميزان بعد از اعلام نمره به ترتيب 81.5% و 3.7% بود. 79.4% دانشجويان از روش ارزشيابي سنتي راضي و کاملا راضي و 11.8% ناراضي يا کاملا ناراضي بودند. اين ميزان بعد از اعلام نمره به ترتيب 63% و 11.1% بود. مقايسه ميانگين نمره رضايتمندي دانشجويان بعد از اعلام نمره نشان داد رضايت از روش ارزشيابي عملي با ساختار عيني به طور معني داري بيشتر از روش ارزشيابي سنتي بود (P=0.02).نتيجه گيري: با توجه به رضايتمندي دانشجويان پرستاري از روش ارزشيابي عملي با ساختار عيني در اين مطالعه، به کارگيري آن در همه گروه هاي آموزشي پزشکي- علي رغم موانع اجرايي آن- ضرورت دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

پیشکارمفرد، ز.، و نویدیان، ع.، و ربابی، ح. (1391). مقایسه رضایتمندی دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی و سنتی در دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان سال 1390. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد, 7(4 (پیاپی 8)), 2-14. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=205774



Vancouver : کپی

پیشکارمفرد زهرا، نویدیان علی، ربابی حسن. مقایسه رضایتمندی دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی و سنتی در دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان سال 1390. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد. 1391 [cited 2021December05];7(4 (پیاپی 8)):2-14. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=205774



IEEE : کپی

پیشکارمفرد، ز.، نویدیان، ع.، ربابی، ح.، 1391. مقایسه رضایتمندی دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی و سنتی در دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان سال 1390. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد, [online] 7(4 (پیاپی 8)), pp.2-14. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=205774.



 

 
بازدید یکساله 112 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی