برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ديدگاه اساتيد باليني و دانشجويان دانشکده پرستاري و مامايي شهيد صدوقي يزد در مورد وضعيت آموزش باليني طي سال هاي 1390 1388

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
 
چکیده: 

سابقه و اهداف: محيط هاي باليني نقش اساسي در يادگيري دانشجويان به عهده دارند. پژوهش حاضر با هدف تعيين ديدگاه اساتيد باليني و دانشجويان دانشکده پرستاري و مامايي شهيد صدوقي يزد در خصوص وضعيت آموزش باليني طي سال هاي 1390-1388 صورت گرفت.
روش بررسي: در اين پژوهش مقطعي، اطلاعات توسط پرسشنامه پژوهشگر ساخته مشتمل بر پنج بعد برنامه آموزشي، نحوه عملکرد اساتيد باليني، نقش اعضاء ديگر موثر در آموزش باليني، امکانات و فضاي آموزشي و رضايت حرفه اي توسط اساتيد باليني و دانشجويان پرستاري و مامايي جمع آوري گرديد و اعتبار صوري و محتوا و اعتماد علمي ابزار با روش آزمون مجدد بررسي و تاييد گرديد.
يافته ها: اکثريت اساتيد باليني و دانشجويان پرستاري و مامايي شيفت هاي کاري صبح و عصر را جهت آموزش باليني مناسب تر مطرح نمودند. غالب اساتيد باليني وضعيت آموزش باليني را مطلوب گزارش نمودند ولي 79.8% دانشجويان پرستاري و 64.2% دانشجويان مامايي وضعيت آموزش باليني را متوسط و مابقي آن را مطلوب اعلام نمودند. آزمون تي مستقل در مقايسه ميانگين وضعيت آموزش باليني از ديدگاه اساتيد باليني تفاوت معناداري را نشان نداد ولي همين آزمون در مقايسه ميانگين وضعيت آموزش باليني بين دو گروه دانشجويان پرستاري و مامايي تفاوت معناداري را در بعد «نقش اعضاء ديگر موثر در آموزش باليني» ايجاد نمود.
نتيجه گيري: برنامه ريزان آموزشي بايد عوامل تهديدکننده اثربخشي آموزش باليني به صورت مستمر ارزيابي و به منظور تقويت نقاط قوت و تعديل نقاط ضعف تلاش نمايند. تقويت حيطه هاي محيط يادگيري باليني مثل مربي موفق، ارزشهاي حرفه اي، ارتباطات حرفه اي با اعضاء تيم درماني- مراقبتي و مديريت تضاد و تناسب محتواي برنامه آموزش باليني مي تواند تجارب باليني را براي دانشجويان، جذاب نموده و رضايت حرفه اي آنان را تامين نمايد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سلیمی، ط.، و خدایاریان، م.، و رجبیون، ح.، و علی مندگاری، ز.، و آنتیک چی، م.، و جوادی، س.، و نامجو، ز. (1391). بررسی دیدگاه اساتید بالینی و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد در مورد وضعیت آموزش بالینی طی سال های 1390 1388. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد, 7(3 (پیاپی 7)), 67-78. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=205739



Vancouver : کپی

سلیمی طاهره، خدایاریان مهسا، رجبیون حسن، علی مندگاری زهرا، آنتیک چی مهناز، جوادی سمانه السادات، نامجو زهرا. بررسی دیدگاه اساتید بالینی و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد در مورد وضعیت آموزش بالینی طی سال های 1390 1388. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد. 1391 [cited 2021October19];7(3 (پیاپی 7)):67-78. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=205739



IEEE : کپی

سلیمی، ط.، خدایاریان، م.، رجبیون، ح.، علی مندگاری، ز.، آنتیک چی، م.، جوادی، س.، نامجو، ز.، 1391. بررسی دیدگاه اساتید بالینی و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد در مورد وضعیت آموزش بالینی طی سال های 1390 1388. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد, [online] 7(3 (پیاپی 7)), pp.67-78. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=205739.



 

 
بازدید یکساله 282 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی