برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي رفتار هم نوايي مصرف کنندگان در شبکه هاي مجازي در بين دانشجويان دانشگاه شهيد چمران اهواز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 

امروزه رفتار خريد و رفتار ارتباطاتي مصرف کنندگان، تحت تاثير شبکه هاي اجتماعي قرار گرفته است. مصرف کنندگان به استفاده از اطلاعات در مورد خريد کالا و يا خدمات برانگيخته شده و رفتار خريدشان شکل مي گيرد. چنين شبکه هايي، منجر به تشکيل گروه ها و جوامع مجازي شده است که انسان ها را در جهت هم نوايي حرکت مي دهد. در اين پژوهش، هم نوايي اينترنتي مصرف کننده (هم نوايي هنجاري و اطلاعاتي) بررسي شده است. نمونه پژوهش شامل 384 نفر از دانشجويان دانشگاه شهيد چمران اهواز است. براي تجزيه و تحليل داده ها از نرم افزارهاي spss 16 و lisrel 8.5 استفاده شد. نتايج حاکي از اين است که حس تعلق پذيري و تخصص جامعه بر قابليت اعتماد جامعه و قابليت اعتماد بر هم نوايي اطلاعاتي مصرف کننده تاثير مثبت و معناداري دارد و همچنين، عزت نفس بر انگيزش هم نوايي تاثير معناداري نداشته ولي متغير درگيري ذهني بر انگيزش هم نوايي و انگيزش هم نوايي بر هم نوايي هنجاري مصرف کننده تاثير مثبت و معناداري داشته است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رنجبریان، ب.، و محمودی، ا.، و جعفری زاده، ف.، و هوشمند، م. (1392). بررسی رفتار هم نوایی مصرف کنندگان در شبکه های مجازی در بین دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. تحقیقات بازاریابی نوین, 3(1 (پیاپی 8)), 49-62. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=204107



Vancouver : کپی

رنجبریان بهرام، محمودی ادریس، جعفری زاده فروز، هوشمند محسن. بررسی رفتار هم نوایی مصرف کنندگان در شبکه های مجازی در بین دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. تحقیقات بازاریابی نوین. 1392 [cited 2021October26];3(1 (پیاپی 8)):49-62. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=204107



IEEE : کپی

رنجبریان، ب.، محمودی، ا.، جعفری زاده، ف.، هوشمند، م.، 1392. بررسی رفتار هم نوایی مصرف کنندگان در شبکه های مجازی در بین دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. تحقیقات بازاریابی نوین, [online] 3(1 (پیاپی 8)), pp.49-62. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=204107.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 95 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی