برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ويژگي هاي تبليغ ويروسي و علت انتشار آن در اينترنت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه خوارزمی
 
چکیده: 

در حالي که تبليغات سنتي نوعي ارتباط بازارياب- مصرف کننده است، تبليغات ويروسي نوعي ارتباط مصرف کننده- مصرف کننده است. بازاريابان معتقدند اگر پيام تبليغاتي توسط يک دوست يا يکي از اعضاي شبکه اجتماعي توصيه شود به احتمال زياد مورد استقبال قرار مي گيرد. اين تحقيق با هدف بررسي ويژگي هاي تبليغ ويروسي و علت انتشار آن در اينترنت انجام شد. استراتژي پژوهش از نوع تجربي بود. دانشجويان دانشگاه مازندران جامعه آماري اين تحقيق بودند که 374 نفر با روش نمونه گيري خوشه اي به عنوان نمونه انتخاب شدند و بطور مساوي به دو گروه آزمايش و کنترل تقسيم شدند. چهار تبليغ ويروسي براي گروه آزمايش و چهار تبليغ معمولي براي گروه کنترل به نمايش درآمد. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه بوده که پايايي آن با آزمون آلفاي کرونباخ برآورد شد. روش ها و تکنيک هاي آماري که براي توصيف و تجزيه و تحليل داده ها مورد استفاده قرار گرفتند عبارتند از: آمار توصيفي، آزمون آلفاي کرونباخ، آزمون کولموگروف اسميرنوف، آزمون t با دو نمونه مستقل، آزمون ميانگين t تک نمونه اي و آزمون همبستگي اسپيرمن. نتايج تجزيه و تحليل نشان مي دهد بين ميانگين محتواي احساسي تبليغ ويروسي و تبليغ غيرويروسي تفاوت معنادار وجود دارد. همچنين بين محتواي احساسي و قصد انتقال تبليغ همبستگي مثبت و معنادار وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مدهوشی، م.، و شیرخدایی، م.، و رضایی، س.، و رمضانی، ا. (1392). بررسی ویژگی های تبلیغ ویروسی و علت انتشار آن در اینترنت. تحقیقات بازاریابی نوین, 3(1 (پیاپی 8)), 37-48. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=204106



Vancouver : کپی

مدهوشی مهرداد، شیرخدایی میثم، رضایی سعید، رمضانی ایوب. بررسی ویژگی های تبلیغ ویروسی و علت انتشار آن در اینترنت. تحقیقات بازاریابی نوین. 1392 [cited 2021November29];3(1 (پیاپی 8)):37-48. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=204106



IEEE : کپی

مدهوشی، م.، شیرخدایی، م.، رضایی، س.، رمضانی، ا.، 1392. بررسی ویژگی های تبلیغ ویروسی و علت انتشار آن در اینترنت. تحقیقات بازاریابی نوین, [online] 3(1 (پیاپی 8)), pp.37-48. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=204106.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 190 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی