برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1384 , دوره  - , شماره  24 ; از صفحه 111 تا صفحه 122 .
 
عنوان مقاله: 

اضطراب آزمون و راهبردهاي مقابله با آن

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران
 
چکیده: 

اضطراب آزمون یکی از ویژگی های شخصیتی است که مشخصاً و بیشتر برای دانشجویان پیش می آید. شایان ذکر است که اضطراب را، گاه با فشار و ترس مترادف می گیرند. مدسن اظهار می دارد که اکثر دانش آموزان یا دانشجویان پیش از زمان شرکت در یک آزمون دچار حالت اضطراب می شوند. گاه میزان اما مقدار کمی از اضطراب به حدی بالاست که تأثیر منفی بر کنش آنان در آزمون می گذارد. اما مقدار کمی ار اضطراب موجب تحرک و انگیزه بیشتری می شود. ساراسون و سایرین معتقدند که اضطراب آزمون، همه را در تمام سطوح آموزشی تحت تأثیر قرار می دهد. بسیاری از دانش آموزان / دانشجویان برای مقابله با تأثیرات منفی اضطراب، از راهبردهای آزمون استفاده می کنند و رضایی یکی از عواملی که باعث استفاده بیشتر شرکت کنندگان در آزمون سنجش یادگیری  از راهبردهای آزمون می شود بروز اضطراب و ترس از پایین آمدن نمره آنان می داند. مقاله حاضر به بحث تحلیلی پیرامون اضطراب آزمون می پردازد و برآن است تا نکاتی پیرامون راهبردهای مقابله با آن را بررسی می کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 392
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی