3 SID.ir | رابطه ويژگي هاي شخصيتي و روش هاي مطالعه با پيشرفت تحصيلي در دانشجويان کارشناسي دانشگاه علامه طباطبائي تهران
کرونا در اخبار
وزارت بهداشتفارس ایسنا ایرنا جماران سیناپرس خبرآنلاین
کرونا
CoronaVirus
[COVID19]
کرونا در منابع علمی
CDC Nejm JAMA Lancet Cell BMJ Elsevier Oxford Nature Wiley Cambridge Medrxiv

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

رابطه ويژگي هاي شخصيتي و روش هاي مطالعه با پيشرفت تحصيلي در دانشجويان کارشناسي دانشگاه علامه طباطبائي تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبائی
 
چکیده: 

اين تحقيق با هدف بررسي رابطه بين ويژگي هاي شخصيتي و روش هاي مطالعه با پيشرفت تحصيلي در دانشجويان کارشناسي دانشگاه علامه طباطبائي تهران انجام شد. روش تحقيق حاضر توصيفي - پيمايشي و از نوع همسبتگي بوده است. به روش نمونه گيري خوشه اي تعداد 110 نفر به عنوان نمونه تحقيق انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش، پرسشنامه پنج عاملي شخصيت نئو، پرسشنامه روش ها و مهارت هاي مطالعه، و براي متغير پيشرفت تحصيلي، از معدل کل دانشجويان استفاده شد. تحليل داده ها با همبستگي پيرسون نشان داد که رابطه بين ويژگي شخصيتي و روان رنجوري و روش مطالعه سطحي با پيشرفت تحصيلي منفي، رابطه بين ويژگي هاي شخصيتي برون گرايي، سازگاري، وظيفه شناسي و روش مطالعه عمقي با پيشرفت تحصيلي مثبت، و بين ويژگي شخصيتي گشودکي با پيشرفت تحصيلي رابطه معناداري وجود ندارد. همچنين نتايج رگرسيون چند متغيره حاکي از آن بود که روش مطالعه عمقي و سطحي و ويژگي هاي شخصيتي وظيفه شناسي، روان رنجوري و برون گرايي توان پيش بيني پيشرفت تحصيلي را دارا مي باشند. دانشجوياني که داراي ويژگي هاي شخصيتي برون گرايي، سازگاري و وظيفه شناسي اند و از روش مطالعه عمقي استفاده مي کنند، پيشرفت تحصيلي بيشتري دارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 0
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی