نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

راهبردهاي تست و كنش دانشجويان در آزمون هاي سنجش يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده زبان‌های خارجی، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
اکثر معلمان و استادان در تحلیل نتایج یک آزمون معمولاً نمرۀ یک آزمون دهنده را به عنوان بازتابی از دانش کسب شده توسط فراگیر در طی یک دورۀ آموزشی تلقی می کنند. اما واقعیت این است که دانش آموزان/ دانشجویان اغلب از مهارت هایی تحت عنوان «راهبردهای آزمون» بهره می گیرند تا کنش بهتری در یک آزمون داشته در نتیجه نمرۀ بالاتری کسب نمایند. تحقیق حاضر بر آن است تا تأثیر استفاده از این راهبردها را در کنش آزمونی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته زبان انگلیسی بکاود. داده های این تحقیق از 90 نفر دانشجوی دختر و پسر دورۀ کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی یا مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه های مختلف بدست آمده است. ابزار این تحقیق عبارت است از یک آزمون زبان 60 سؤالی در زمینه های دستور زبان، لغت، و خواندن و درک مفاهیم. علاوه بر آن دانشجویان میزان اطلاع و میزان استفاده خود را از راهبردهای آزمون با پاسخ دادن به یک پرسشنامه نشان دادند. تحلیل داده های بدست آمده حاکی از آن است که همبستگی بالایی بین نمرات دانشجویان در تست زبان و امتیازهای آنان در پرسشنامه وجود دارد. به علاوه مشخص گردید دانشجویان در قسمت های گوناگون یک تست به میزان یکسانی از راهبردهای تست استفاده نمی کنند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رضایی، ع. (1383). راهبردهای تست و کنش دانشجویان در آزمون های سنجش یادگیری. پژوهش زبان های خارجی, -(20 (ویژه نامه انگلیسی)), 27-50. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=20270



Vancouver : کپی

رضایی عباسعلی. راهبردهای تست و کنش دانشجویان در آزمون های سنجش یادگیری. پژوهش زبان های خارجی. 1383 [cited 2022August12];-(20 (ویژه نامه انگلیسی)):27-50. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=20270



IEEE : کپی

رضایی، ع.، 1383. راهبردهای تست و کنش دانشجویان در آزمون های سنجش یادگیری. پژوهش زبان های خارجی, [online] -(20 (ویژه نامه انگلیسی)), pp.27-50. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=20270.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 155 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی