برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

واکنش زبان آموزان ايراني به دريافت دو نوع بازخورد مکتوب معلم و هم آموز در کلاسهاي انشا نويسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهرضا
 
چکیده: 
در سالهاي اخير، آموزش مهارت نوشتاري از توجه صرف بر نتيجه امر بيشتر بر روند نوشتار تاکيد دارد. در اين رويکرد، بازخورد که عبارت است از فراهم آوردن مجموعه اي از اطلاعات از سوي خواننده به نويسنده متن از نقش بسيار مهمي برخوردار است. تحقيق حاضر، به تاثير دو نوع بازخورد مکتوب معلم وهم آموز بر کيفيت کلي مهارت نوشتاري زبان آموزان مي پردازد. بدين منظور، از ميان 98 زبان آموز ايراني که متوسط سني آنها بين 22 تا 25 سال بود و همگي در رشته کارشناسي مترجمي زبان انگليسي تحصيل مي کردند، 60 نفر آنها بر اساس نمره آزمون استاندارد زبان (OPT) و يک نمونه پاراگراف توضيحي با تاکيد بر ذکر دلايل انتخاب و به سه گروه متجانس 20 نفري تقسيم شدند. کليه شرکت کنندگان ملزم به نوشتن پيرامون پنج موضوع در طول يک ترم تحصيلي (15 هفته) بودند. نوشتن در مورد هر موضوع به طور کامل سه هفته به طول انجاميد. هفته اول: نوشتن موضوع با نظارت معلم و در محيط کلاس درس، هفته دوم، ارائه بازخورد از سوي معلم يا هم آموز و هفته سوم، بازنويسي متن اوليه بر اساس بازخورد دريافتي. سپس کليه دست نوشته ها، قبل و بعد از دريافت بازخورد، به شيوه جزئي نگر نمره گذاري شدند. نتايج بدست آمده حاکي از آن است که اولا : دريافت بازخورد مکتوب تاثير به سزايي بر کيفيت نوشتار زبان آموزان داشته است و دوما: از ميان دو منبع فراهم کننده بازخورد – معلم و هم آموز – زبان آموزان از بازخوردهاي معلم خود بيشتر بهره برده اند. از ديگر نتايج اين مطالعه مي توان به نقش متفاوت زبان آموزان در شيوه ارتباطي آموزش زبان دوم اشاره داشت که طي آن به عنوان افراد مستقل به ايفاي نقش پرداخته و به نوشته هاي ساير هم کلاسي هاي خود واکنش نشان داده و سعي در فراهم نمودن پاسخي مناسب مي نمايند و به اين ترتيب بر ميزان و ساختار معلومات زبان دوم خود مي افزايند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ربیعی، م. (1389). واکنش زبان آموزان ایرانی به دریافت دو نوع بازخورد مکتوب معلم و هم آموز در کلاسهای انشا نویسی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی, 3(2 (پیاپی 7)), 182-204. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=202466



Vancouver : کپی

ربیعی میترا. واکنش زبان آموزان ایرانی به دریافت دو نوع بازخورد مکتوب معلم و هم آموز در کلاسهای انشا نویسی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی. 1389 [cited 2021December05];3(2 (پیاپی 7)):182-204. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=202466



IEEE : کپی

ربیعی، م.، 1389. واکنش زبان آموزان ایرانی به دریافت دو نوع بازخورد مکتوب معلم و هم آموز در کلاسهای انشا نویسی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی, [online] 3(2 (پیاپی 7)), pp.182-204. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=202466.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 104 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی