نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

خودکارآمدي پژوهشي در ميان دانشجويان کارشناسي ارشد روان شناسي و علوم تربيتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه خوارزمی تهران، کرج، ایران
 
چکیده: 
اين پژوهش خودکارآمدي پژوهشي را در ميان دانشجويان کارشناسي ارشد روان شناسي و علوم تربيتي بررسي مي نمايد. روش اين تحقيق توصيفي پيمايشي است و جامعه آماري شامل تمامي دانشجويان کارشناسي ارشد دانشکده روان شناسي و علوم تربيتي دانشگاه خوارزمي تهران در سال تحصيلي 91-90 مي شود. 120 نفر از اين دانشجويان به صورت نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه خودکارآمدي پژوهشي فيليپس و راسل (1994 ,Phillips & Russell) است. پس از تحليل داده ها با استفاده از آزمون تي تک نمونه اي، نتايج زير به دست آمد: 1- خودکارآمدي مهارت هاي پژوهش عملي (0.000 Sig، در سطح 0.01>P) در دانشجويان ارشد بالاست. 2- خودکارآمدي مهارت هاي نوشتن (0.000 Sig، در سطح 0.01>p) دانشجويان ارشد بالاست. 3- خودکارآمدي مهارت هاي طراحي پژوهش (0.000 Sig، در سطح0.01 >P) در دانشجويان ارشد بالاست. 4- خودکارآمدي مهارت هاي رايانه اي و کمي (0.070 Sig، در سطح0.05 >P) دانشجويان ارشد بالا نيست. پس مي توان نتيجه گرفت که خودکارآمدي مهارت هاي پژوهش عملي، نوشتن و طراحي پژوهش در ميان اين دانشجويان بالاست و اين نتيجه شايد ناشي از آشنايي با روش هاي آماري و پژوهشي، يادگيري ها و تجربه هاي قبلي آنها باشد. خودکارآمدي مهارت هاي رايانه اي و کمي اين داشنجويان بالا نبود و اين شايد پيامد نداشتن پيشنه لازم کار با رايانه و نرم افزارهاي آماري باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

روشنیان رامین، م.، و آقازاده، م. (1392). خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روان شناسی و علوم تربیتی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 10(12 (پیاپی 39)), 147-155. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=202189



Vancouver : کپی

روشنیان رامین محسن، آقازاده محرم. خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روان شناسی و علوم تربیتی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1392 [cited 2022July01];10(12 (پیاپی 39)):147-155. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=202189



IEEE : کپی

روشنیان رامین، م.، آقازاده، م.، 1392. خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روان شناسی و علوم تربیتی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 10(12 (پیاپی 39)), pp.147-155. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=202189.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 316 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی