نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي مولفه هاي تدريس اثربخش از ديدگاه دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران
 
چکیده: 
هدف اصلي اين پژوهش بررسي وضعيت موجود و مطلوب تدريس اثربخش در دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل از ديدگاه دانشجويان مقطع کارشناسي ارشد است. روش تحقيق حاضر توصيفي از نوع پيمايشي بوده است. جامعه آماري مورد مطالعه در اين پژوهش شامل کليه دانشجويان مقطع کارشناسي ارشد شاغل به تحصيل نيمسال دوم 90-89 مي شد که به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي، گروه نمونه انتخاب شد و داده هاي مورد نياز به وسيله پرسشنامه محقق ساخته با طيف ليکرت در دو قسمت (وضع موجود و وضع مطلوب) جمع آوري گرديد. روايي ابزار به وسيله روايي محتوا و نظر متخصصان، و پايايي آن با روش آلفاي کرونباخ به دست آمد. داده هاي گردآوري شده با شاخص هاي آمار توصيفي (ميانگين، درصد، انحراف استاندارد) و آمار استنباطي (آزمون T مستقل و آزمون تحليل وارياس ANOVA) مورد تحليل قرار گرفت. نتايج تحليل داده هاي جمع آوري شده حاکي از آن است که وضعيت موجود و مطلوب تدريس اثربخش با هم تفاوت معناداري دارند و تفاوت معناداري در مولفه هاي تدريس اثربخش بر اساس متغيرهاي جنسيت، رشته تحصيلي، سن و وضعيت اشتغال دانشجويان وجود ندارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ستاری، ص. (1392). ارزیابی مولفه های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 10(12 (پیاپی 39)), 134-146. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=202186



Vancouver : کپی

ستاری صدرالدین. ارزیابی مولفه های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1392 [cited 2022August19];10(12 (پیاپی 39)):134-146. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=202186



IEEE : کپی

ستاری، ص.، 1392. ارزیابی مولفه های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 10(12 (پیاپی 39)), pp.134-146. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=202186.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 273 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی