برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه اضطراب مدرسه و مولفه هاي آن در دانش آموزان پايه چهارم در دو سيستم ارزشيابي سنتي و توصيفي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر، از دسته طرح هاي مقايسه اي است که به بررسي تفاوت اضطراب مدرسه و مولفه هاي آن در دانش آموزان پايه چهارم طرح ارزشيابي توصيفي و سنتي مي پردازد. بدين منظور، نمونه اي تصادفي مرکب از 400 دانش آموز پايه چهارم شهر تهران انتخاب شد که 200 نفر آنها تحت پوشش طرح توصيفي و 200 نفر ديگر در نظام سنتي درس مي خواندند. جهت مقايسه ميزان اضطراب مدرسه، از پرسشنامه اضطراب مدرسه فيليپس استفاده شد و اطلاعات به دست آمده در دو سطح آمار توصيفي و استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج نشان داد که دانش آموزان دو گروه در ميزان اضطراب مدرسه، اضطراب امتحان، واکنش هاي فيزيولوژيک، ترس از ابراز وجود و فقدان اعتماد به نفس با يکديگر تفاوتي ندارند (p>0.05). دانش آموزان دختر و پسر، تنها در ميزان اضطراب امتحان با يکديگر متفاوتند و اين اضطراب در دختران بيشتر از پسران است (0.05<p). دانش آموزان پسر طرح سنتي و توصيفي در ميزان اضطراب مدرسه (0.05<p) و اضطراب امتحان (0.01=p) با يکديگر تفاوت دارند و اين اضطراب در دانش آموزان نظام سنتي بيشتر است. دانش آموزان دختر و پسر طرح توصيفي در ميزان اضطراب امتحان با يکديگر متفاوتند و اين اضطراب در دختران بيشتر از پسران است (0.01<p). بنابراين مي توان نتيجه گرفت که طرح ارزشيابي توصيفي تنها در کاهش اضطراب دانش آموزان پسر موثر بوده، توانسته است ميزان اضطراب مدرسه و اضطراب امتحان آنها را نسبت به دانش آموزان طرح سنتي کاهش دهد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بهمن، ب.، و کیامنش، ع.، و ابوالمعالی الحسینی، خ. (1392). مقایسه اضطراب مدرسه و مولفه های آن در دانش آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 10(12 (پیاپی 39)), 93-107. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=202165



Vancouver : کپی

بهمن بهاره، کیامنش علیرضا، ابوالمعالی الحسینی خدیجه. مقایسه اضطراب مدرسه و مولفه های آن در دانش آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1392 [cited 2021September26];10(12 (پیاپی 39)):93-107. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=202165



IEEE : کپی

بهمن، ب.، کیامنش، ع.، ابوالمعالی الحسینی، خ.، 1392. مقایسه اضطراب مدرسه و مولفه های آن در دانش آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 10(12 (پیاپی 39)), pp.93-107. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=202165.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 926 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی