برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

انتظار بازخورد و ميزان موفقيت دانش آموزان ايراني در درس زبان انگليسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

یکی از برجسته ترین ویژگی های تعامل بین معلمان و دانش آموزان دریافت بازخورد می باشد. در این تحقیق انتظار بازخورد در کلاس های درس زبان انگلیسی و رابطۀ ان با «موفقیت دانش آموزان» در مقطع راهنمایی و دبیرستان مورد بررسی قرار گرفت. بررسی های انجام شده نشان دهندۀ انتظار بازخورد نسبتاً بالا و رابطۀ مثبت میان دو متغیر «انتظار بازخورد» و «موفقیت دانش آموزان» است. میزان موفقیت و سطوح آموزشی بر انتظار بازخورد تأثیر قابل ملاحظه ای دارد. بررسی آزمون های تحلیل واریانس نشان می دهد که انتظار بازخورد در سطوح سوم راهنمایی و سوم دبیرستان، نسبت به سایر سطوح بیشتر است. از دیگر اهداف این تحقیق بررسی نوع نگرش دانش آموزان ایرانی به بازخوردی است که آنان از معلمان و همکلاسی های خود دریافت می کنند. نتایج مقایسۀ میانگین ها نشان می دهد که این دانش آموزان، بازخورد از معلمان خویش را ترجیح می دهند تحلیل واریانس چند متغیره نیز بیانگر تأثیر سیستم آموزشی بر نوع نگرش دانش آموزان، نسبت به بازخورد است. در سطوحی که امتحانات به صورت نهایی برگزار می شوند، دانش آموزان خواهان دریافت بیشتر بازخورد از معلمان و همکلاسی های خود می باشند. در نهایت این پژوهش عوامل فرهنگی مؤثر بر این نوع نگرش را مورد بررسی قرار داده و پیشنهاد می کند که برای تغییر این نوع نگرش، یادگیری گروهی باید مورد توجه قرار گیرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علوی، س.، و کیوان پناه، ش. (1382). انتظار بازخورد و میزان موفقیت دانش آموزان ایرانی در درس زبان انگلیسی. پژوهش زبان های خارجی, -(14), 67-82. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=20202



Vancouver : کپی

علوی سیدمحمد، کیوان پناه شیوا. انتظار بازخورد و میزان موفقیت دانش آموزان ایرانی در درس زبان انگلیسی. پژوهش زبان های خارجی. 1382 [cited 2021September18];-(14):67-82. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=20202



IEEE : کپی

علوی، س.، کیوان پناه، ش.، 1382. انتظار بازخورد و میزان موفقیت دانش آموزان ایرانی در درس زبان انگلیسی. پژوهش زبان های خارجی, [online] -(14), pp.67-82. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=20202.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 134 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی