برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نقش حساسيت اضطرابي و تنظيم هيجاني در پيش بيني اختلال اضطراب اجتماعي دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روان شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش تعيين نقش حساسيت اضطرابي و تنظيم هيجاني در پيش بيني اضطراب اجتماعي در دانشجويان بود. روش اين پژوهش توصيفي از نوع همبستگي و جامعه آماري اين پژوهش همه دانشجويان کليه بخش هاي دانشگاه محقق اردبيلي در سال تحصيلي 90-1389 بودند که 317 نفر (220 مرد و 97 زن) از آنها با روش نمونه گيري در دسترس انتخاب شدند. ابزارهاي سنجش شامل مقياس هاي افکار اضطرابي (ولز، 1994)، تنظيم هيجاني (گراس و جان، 2003) و حساسيت اضطرابي (ريس و همکاران، 1986) بود. نتايج تحليل رگرسيون نشان داد که ارزيابي مجدد به عنوان يکي از مولفه هاي تنظيم هيجاني به صورت منفي و معنادار و حساسيت اضطرابي به صورت مثبت و معنادار قادر به پيش بيني اضطراب اجتماعي در بين دانشجويان بودند (P<0.001). نتايج اين پژوهش نشان داد که ارزيابي مجدد و حساسيت اضطرابي، عناصر روان شناختي مهمي در پيش بيني اضطراب اجتماعي هستند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 395
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی