برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي راهبردهاي فراشناختي دانشجويان زبان انگليسي در فضاهاي آموزشي وابسته به كلاس و آموزش از راه دور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

تحقيق حاضر تلاشي است در جهت ارزيابي استفاده دانشجويان زبان انگليسي از راهبردهاي فراشناختي يادگيري. در اين بررسي سه پرسش پژوهشي مطرح شده است. هدف از طرح پرسش نخست يافتن رابطه ميان درک زبان آموزان از توانايي خود در زبان انگليسي و استفاده آنها از راهبردهاي فراشناختي است. نتايج حاصل، وجود رابطه اي مثبت و مستقيم را با ضريب همبستگي 0.50 نشان مي دهد. سؤال دوم به تأثير فضاي آموزشي در ميزان استفاده زبان آموزان از راهبردهاي فراشناختي مربوط مي شود. يافته هاي اين پژوهش نشان داد که فضاهاي آموزشي وابسته به کلاس و آموزش از راه دور بر ميزان استفاده زبان آموزان از راهبردهاي فراشناختي تأثير متفاوت دارد. دانشجويان سال آخر نظام آموزش از راه دور در مقايسه با دانشجويان سال آخر دانشگاه روزانه (وابسته به کلاس) از راهبردهاي فراشناختي بيشتر استفاده کردند. سؤال سوم درباره تأثير تجربه تدريس زبان بر استفاده زبان آموزان از راهبردهاي فراشناختي است که يافته هاي اين پژوهش تأثير مثبت تجربه تدريس را بر ميزان استفاده از راهبردهاي فراشناختي پيشنهاد مي کند که دانشجويان نظام آموزشي روزانه به استفاده بهينه از راهبردهاي فراشناختي سوق داده شوند.

 

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علوی، س.، و احمدی زاد، ز. (1380). بررسی راهبردهای فراشناختی دانشجویان زبان انگلیسی در فضاهای آموزشی وابسته به کلاس و آموزش از راه دور. پژوهش زبان های خارجی, -(11), 121-132. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=20105



Vancouver : کپی

علوی سیدمحمد، احمدی زاد زهره. بررسی راهبردهای فراشناختی دانشجویان زبان انگلیسی در فضاهای آموزشی وابسته به کلاس و آموزش از راه دور. پژوهش زبان های خارجی. 1380 [cited 2021October18];-(11):121-132. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=20105



IEEE : کپی

علوی، س.، احمدی زاد، ز.، 1380. بررسی راهبردهای فراشناختی دانشجویان زبان انگلیسی در فضاهای آموزشی وابسته به کلاس و آموزش از راه دور. پژوهش زبان های خارجی, [online] -(11), pp.121-132. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=20105.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 101 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی