برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1392 , دوره  5 , شماره  1 ; از صفحه 61 تا صفحه 84 .
 
عنوان مقاله: 

ارائه الگوي تاثير استراتژي فروش و بازاريابي بر عملکرد فروش

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، تهران، ایران
 
چکیده: 

اخيرا در ادبيات بازاريابي کار ويژه فروش در سطح استراتژيک سازمان ديده شده، از يک عنصر صرفا عملياتي فاصله گرفته و به عنصري استراتژيک ارتقاء يافته است. اما استراتژي فروش چيست و چگونه در ارتباط با محيط خارج و داخل سازمان بر عملکرد فروش تاثير مي گذارد؟ هدف اين پژوهش شناسايي تاثير استراتژي فروش و بازاريابي بر عملکرد فروش و بررسي اثرات تعديل کننده محيط دروني و بيروني و پيش زمينه استراتژي فروش است. پژوهش حاضر تلفيقي، يعني ترکيبي از تحقيق کيفي و کمي است. جامعه آماري، مديران فروش، بازاريابي يا صاحب نظران شرکت هاي فعال در صنايع غذايي عضو بورس اوراق بهادار تهران هستند. داده هاي تحقيق در مطالعه کيفي از 26 نفر و در مطالعه کمي نيز از 66 نفر از اعضاي جامعه جمع آوري شدند. يافته هاي مطالعه حاکي از اين است که استراتژي فروش و بازاريابي به طور مثبت و معناداري با عملکرد فروش در ارتباط هستند و رهبري تحول آفرين، شدت رقابت و تحولات تکنولوژي، اثرات تعديل کننده زيادي بر اين رابطه دارند، همچنين تاثير عدم اطمينان تقاضا بر رابطه استراتژي فروش و عملکرد فروش تاييد نشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 488
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی