برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1392 , دوره  5 , شماره  1 ; از صفحه 21 تا صفحه 40 .
 
عنوان مقاله: 

ارائه مدل مفهومي تاثير موفقيت پياده سازي مديريت دانش بر کسب مزيت رقابتي در شرکت هاي کوچک و متوسط (SMEs)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
 
چکیده: 
عمده ترين عامل ابهام و پيچيدگي کار مديران و کارکنان دانشي در پيش بيني راهبردها و جهت گيري هاي کلان پيشرفت و توسعه در سازمان ها، سرعت و رشد انفجاري «دانش بشر» است؛ از اين رو، سازمان ها در پي شناسايي توانمندسازها، سنجش و بسترسازي براي ايجاد مديريت دانش هستند تا به موقع از منابع دانشي خود و محيط پيرامون بهره برداري کنند. به همين منظور، مدل مفهومي تاثير موفقيت پياده سازي مديريت دانش بر کسب مزيت رقابتي ارائه شده است. پژوهش حاضر از نظر گردآوري اطلاعات، توصيفي - همبستگي بوده، بر اساس هدف کاربردي است. يافته هاي پژوهش، نتيجه مطالعه ميداني درباره خبرگان مديريت دانش در شرکت هاي کوچک و متوسط است. ابزار جمع آوري اطلاعات در اين مطالعه پرسشنامه بوده است که داده هاي آن، به کمک روش حداقل مربعات جزئي و آناليز مسير تحليل شده است. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد، فرهنگ سازماني و فناوري اطلاعات بيشترين تاثير را بر موفقيت مديريت دانش دارد و ساختار سازماني نيز کمترين تاثير را دارد که اين مي تواند از عدم وجود ساختار سازماني منسجم در شرکت هاي متوسط و کوچک در ايران ناشي شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

انصاری، م.، و رحمانی یوشانلویی، ح.، و رحمانی، ک.، و پاسبانی، م.، و عسگری، م. (1392). ارائه مدل مفهومی تاثیر موفقیت پیاده سازی مدیریت دانش بر کسب مزیت رقابتی در شرکت های کوچک و متوسط (SMEs). مدیریت بازرگانی, 5(1), 21-40. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=200619



Vancouver : کپی

انصاری منوچهر، رحمانی یوشانلویی حسین، رحمانی کمال الدین، پاسبانی محمد، عسگری محمدعلی. ارائه مدل مفهومی تاثیر موفقیت پیاده سازی مدیریت دانش بر کسب مزیت رقابتی در شرکت های کوچک و متوسط (SMEs). مدیریت بازرگانی. 1392 [cited 2021December08];5(1):21-40. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=200619



IEEE : کپی

انصاری، م.، رحمانی یوشانلویی، ح.، رحمانی، ک.، پاسبانی، م.، عسگری، م.، 1392. ارائه مدل مفهومی تاثیر موفقیت پیاده سازی مدیریت دانش بر کسب مزیت رقابتی در شرکت های کوچک و متوسط (SMEs). مدیریت بازرگانی, [online] 5(1), pp.21-40. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=200619.



 

 
بازدید یکساله 414 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی