برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

شناسايي و اولويت بندي عوامل تعيين کننده تداوم خريد مشتريان فروشگاه هاي زنجيره اي اتکا با استفاده از الگوريتم شبکه هاي عصبي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص)
 
چکیده: 

امروزه فروشگاه هاي زنجيره اي با رقابتي شديد رو به رو هستند. در چنين محيطي تعداد فزاينده اي از مشتريان به حجم بالايي از اطلاعات مجهز شده و از قدرت پذيرش ريسک بيشتري برخوردار شده اند. آنها بر اساس ارزش بيشتري که جاي ديگري کسب مي کنند، مستعد تغيير فروشگاه خود هستند، بطوريکه تعويض فروشگاه از جانب مشتريان به امري عادي و چالشي براي خرده فروشان بدل شده است. بنابراين فاکتورهايي که بر ميزان تمايل مشتري به خريد دوباره تاثيرگذار هستند، نقش حياتي در عملکرد و موفقيت فروشگاه ها ايفا مي کنند. از اين رو هدف اين پژوهش، شناسايي و اولويت بندي عوامل تعيين کننده تداوم خريد مشتريان فروشگاه هاي زنجيره اي اتکا هستند. در اين پژوهش با مطالعه مفصل تحقيقات پيشين چاپ شده در مجلات معتبر علمي در زمينه خرده فروشي، عوامل استخراج و با استفاده از روش هاي پيش آزمون و مصاحبه عوامل تصحيح و تعديل شدند. در اين پژوهش از ابزار پرسشنامه براي گردآوري داده ها استفاده شد. جهت شناسايي عوامل تعيين کننده تداوم خريد از آزمون همبستگي و جهت اولويت بندي آنها از ابزار شبکه هاي عصبي مصنوعي استفاده شد. مرور ادبيات «خرده فروشي» بيانگر آن است که به کارگيري اين ابزار در اين صنعت کاملا بي سابقه و ابتکاري است. نتايج نشان داد که عوامل کيفيت کالا، قيمت، برنامه هاي وفاداري، تعداد پيشخوان هاي خدمات، کارمندان فروشگاه، برچسب هاي توضيحي قفسه ها، تنوع محصولات، امکانات پارکينگ، تحويل درب منزل، برند فروشگاه و جو فروشگاه، تعيين کننده «تداوم خريد مشتريان» در فروشگاه هاي اتکا هستند و همچنين اولويت بندي و ميزان تاثير اين عوامل بر تداوم خريد مشتريان به ترتيب ذکر شده است. همچنين وضعيت موجود فروشگاه هاي اتکا از نظر هر يک از عوامل فوق تعيين شد. ضمنا جوان تر ها، افراد با تحصيلات بالاتر و افراد با درآمد بالاتر تداوم خريد پايين تري از خود نشان دادند. در نهايت پيشنهادهايي براي افزايش تداوم خريد مشتريان فروشگاه هاي اتکا و همچنين مطالعات آتي ارائه شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

جهان دیده، ب.، و گل محمدی، ع.، و صفدری رنجبر، م. (1391). شناسایی و اولویت بندی عوامل تعیین کننده تداوم خرید مشتریان فروشگاه های زنجیره ای اتکا با استفاده از الگوریتم شبکه های عصبی. تحقیقات بازاریابی نوین, 2(4 (پیاپی 7)), 119-146. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=200319



Vancouver : کپی

جهان دیده بهروز، گل محمدی علی رضا، صفدری رنجبر مصطفی. شناسایی و اولویت بندی عوامل تعیین کننده تداوم خرید مشتریان فروشگاه های زنجیره ای اتکا با استفاده از الگوریتم شبکه های عصبی. تحقیقات بازاریابی نوین. 1391 [cited 2021May18];2(4 (پیاپی 7)):119-146. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=200319



IEEE : کپی

جهان دیده، ب.، گل محمدی، ع.، صفدری رنجبر، م.، 1391. شناسایی و اولویت بندی عوامل تعیین کننده تداوم خرید مشتریان فروشگاه های زنجیره ای اتکا با استفاده از الگوریتم شبکه های عصبی. تحقیقات بازاریابی نوین, [online] 2(4 (پیاپی 7)), pp.119-146. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=200319.



 

 
بازدید یکساله 506 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی