نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ميزان دستيابي به حداقل هاي يادگيري در واحدهاي درمانگاه و بخش زنان و موانع اجراي آن از ديدگاه دانشجويان مامايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران
 
چکیده: 
ماحصل نهايي آموزش نوين در مامايي، با ميزان يادگيري فراگيران تعريف مي شود. شناسايي موانع اجرايي و رفع آنها موجب ارتقاء کيفيت آموزش باليني مي گردد. هدف از اين پژوهش، تعيين ميزان دستيابي دانشجويان مامايي به حداقل هاي يادگيري در واحدهاي تخصصي (درمانگاه زنان و بخش زنان) و موانع اجراي آنها مي باشد. در اين مطالعه توصيفي، کليه دانشجويان ترم آخر کارشناسي مامايي به صورت نمونه گيري در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوري اطلاعات 2 پرسشنامه مربوط به حداقل هاي يادگيري در واحدهاي کارآموزي - کارورزي درمانگاه و بخش زنان بود. داده ها با نرم افزار  spss 12بصورت توزيع فراواني و بررسي کلي با مقياس مطلوب، نسبتا مطلوب و نامطلوب تجزيه و تحليل گرديد. يافته هاي پژوهش نشان داد ميزان دستيابي به حداقل هاي يادگيري در واحد بخش زنان در 20 درصد موارد مطلوب و در 40 درصد موارد نسبتا مطلوب بود. در واحد درمانگاه زنان ميزان دستيابي به حداقل هاي يادگيري در 8.33 درصد موارد مطلوب و در 33.33 درصد موارد نسبتا مطلوب ذکر گرديد. مهمترين موانع اجراي يادگيري به ترتيب اهميت، انجام کار توسط اينترن و رزيدنت، تعداد زياد دانشجويان در هر واحد و انتخاب محيط باليني نامناسب ذکر گرديد .بنابراين بهتر است حداقل هاي آموزشي بازنگري و با توجه به ماهيت کسب هر مهارت باليني مجددا تعريف و منطبق با نياز فراگيران تنظيم شوند و نيز استراتژي هايي براي رفع موانع اجرايي از جمله انتخاب محيط باليني مناسب و به کارگيري بيمارستان هاي غير آموزشي در امر آموزش دانشجويان و دوره هاي بازآموزي براي ارتقاء مهارت هاي مربي اتخاذ شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

موسوی، پ.، و منتظری، س. (1392). بررسی میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در واحدهای درمانگاه و بخش زنان و موانع اجرای آن از دیدگاه دانشجویان مامایی. توسعه ی آموزش جندی شاپور, 3(2 (پیاپی 5)), 71-80. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=200236



Vancouver : کپی

موسوی پروانه، منتظری سیمین. بررسی میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در واحدهای درمانگاه و بخش زنان و موانع اجرای آن از دیدگاه دانشجویان مامایی. توسعه ی آموزش جندی شاپور. 1392 [cited 2022May24];3(2 (پیاپی 5)):71-80. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=200236



IEEE : کپی

موسوی، پ.، منتظری، س.، 1392. بررسی میزان دستیابی به حداقل های یادگیری در واحدهای درمانگاه و بخش زنان و موانع اجرای آن از دیدگاه دانشجویان مامایی. توسعه ی آموزش جندی شاپور, [online] 3(2 (پیاپی 5)), pp.71-80. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=200236.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 100 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی