برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1392 , دوره  8 , شماره  18 ; از صفحه 47 تا صفحه 62 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير عناصر آميخته بازاريابي بر فروش باتري استارتر سبك (بررسي موردي در شهر تهران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
 
چکیده: 
در حال حاضر يكي از دغدغه هاي اصلي شركت هاي فعال در حوزه باتري، فروش محصولات مي باشد. كاهش فروش مساله اي است كه ذهن مديران ارشد و مديران فروش شركت هاي مذكور را به شدت مشغول نموده است. هدف از اين تحقيق نيز تعيين ميزان تاثير عناصر آميخته بازاريابي بر افزايش فروش باتري هاي استارتري سبك در شهر تهران مي باشد.بدين منظور محقق اقدام به انجام مصاحبه عمقي با كارشناسان و خبرگان صنعت باتري نموده و از اين طريق متغيرهاي سطح دوم تعريف شده در مدل هاي عمومي آميخته بازاريابي به صورت سفارشي و خاص براي محصول باتري استارتر سبك شناسايي شدند. سپس بر اساس عناصر تعريف شده در مدل تحقيق پرسشنامه اوليه در شش بخش تهيه گرديد. با توجه به اين كه مدل تحليلي استفاده شده جهت اولويت بندي «تجزيه و تحليل سلسله مراتبي» مي باشد پرسشنامه نيز به صورت مقايسه زوجي عناصر آميخته بازاريابي طراحي شده است.در گام بعد پرسشنامه اوليه بين حدود 32 نفر از خبرگان مذكور توزيع گرديده و سوالات و نظراتي كه ايشان در خصوص نحوه تكميل پرسشنامه مطرح مي نمودند، منجر به بهبود پرسشنامه گرديد. پرسشنامه نهايي جهت آزمون پايايي توسط 20 نفر از نمايندگان فروش، تكميل شده و آزمون پايايي نيز براي هر يك از پرسشنامه ها از طريق محاسبه آلفاي كرونباخ صورت پذيرفته است.جامعه آماري در اين تحقيق شامل كليه نمايندگي هاي فروش باتري استارتر سبك در شهر تهران مي باشد. حجم نمونه نيز بر اساس جدول مورگان، 132 نمايندگي انتخاب شده است كه به صورت خوشه اي چندمرحله اي يا مختلط (با تقسيم تهران به 5 منطقه شمال، جنوب، غرب، شرق و مركز) انتخاب مي گردند.در نهايت پرسشنامه ها بر اساس روش نمونه گيري مذكور در بين نمايندگان فروش باتري توزيع گرديده و اولويت متغيرهاي عناصر بازاريابي مشخص گرديد. بديهي است عناصر داراي اولويت بالاتر نشان دهنده تاثير بيشتر بر فروش شركت مي باشد و لذا براي توليدكنندگان باتري از اهميت بيشتري برخوردارند.در اين تحقيق هفت اولويت اول به شرح زير انتخاب شده و راه كارهاي افزايش فروش از طريق پرداختن به اين اولويت ها بررسي شده اند. اين اولويت ها عبارتند از: 1- تكنولوژي محصول، 2- فروش اعتباري، 3- تخفيف، 4- گارانتي، 7- خدمات رفاهي، 8- كيفيت، 9- جوايز فروشراه كارهايي كه در هر يك از اين متغيرها مي بايست مدنظر قرار گيرند تا هدف نهايي تحقيق (افزايش فروش است) محقق شود، كاملا متفاوت از هم است. به همين منظور براي هر يك از هفت متغير داراي اولويت راه كارهايي تعريف و به عنوان نتيجه تحقيق ارايه شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حمدی، ک.، و وظیفه دوست، ح.، و حاجی محمدعلی، ع. (1392). تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر فروش باتری استارتر سبک (بررسی موردی در شهر تهران). مدیریت بازاریابی, 8(18), 47-62. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=199470



Vancouver : کپی

حمدی کریم، وظیفه دوست حسین، حاجی محمدعلی علی. تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر فروش باتری استارتر سبک (بررسی موردی در شهر تهران). مدیریت بازاریابی. 1392 [cited 2022January24];8(18):47-62. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=199470



IEEE : کپی

حمدی، ک.، وظیفه دوست، ح.، حاجی محمدعلی، ع.، 1392. تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر فروش باتری استارتر سبک (بررسی موردی در شهر تهران). مدیریت بازاریابی, [online] 8(18), pp.47-62. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=199470.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 155 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی