مشخصات مقاله عنوان نشریه: نسيم تندرستي (سلامت خانواده) اطلاعات شماره: تابستان 1391 , دوره 1 , شماره 1 ; از صفحه 25 تا صفحه 30 . عنوان مقاله: تاثير کارآموزي باليني بر شناخت، نگرش و تسلط دانشجويان پرستاري دانشگاه آزاد اسلامي واحد ورامين در انجام مهارت هاي باليني نویسندگان: سيادتي سيدعباس*, كرباسچي كتايون آدرس: * گروه پرستاری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ورامین-پیشوا، ورامین، ایران چکیده: زمينه و هدف: آموزش باليني، جايگاه پرورش مهارت هاي باليني دانشجويان پرستاري، جهت ورود به جامعه کاري خود يعني بيمارستان مي باشد و بررسي ها نشان داده است که ادراک دانشجويان از محيط آموزش باليني با آنچه که در واقعيت وجود دارد، متفاوت است و آن ها دنبال محيط يادگيري هستند که از مطلوبيت بيشتري برخوردار باشد. به همين منظور پژوهش حاضر با هدف بررسي نظرات دانشجويان، مديران و مربيان پرستاري در رابطه با تاثير کارآموزي باليني بر شناخت، نگرش و تسلط دانشجويان پرستاري در انجام مهارت هاي باليني انجام شده است.روش بررسي: اين پژوهش يک مطالعه توصيفي است که در آن 150 نفر از دانشجويان پرستاري دانشگاه آزاد اسلامي واحد ورامين و 22 نفر از مربيان پرستاري و 5 مدير پرستاري مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوري داده ها شامل پرسشنامه اي بود که از دو قسمت تشکيل شده بود: 1- مشخصات زمينه اي که شامل 7 سوال بود، 2- پرسشنامه اي جهت سنجش نظرات دانشجويان، مديران و مربيان پرستاري با 51 سوال در 5 آيتم کاربرد دروس تئوري، خصوصيات مربيان باليني، شرايط محيط آموزش باليني، روش هاي ارزشيابي باليني و ابعاد شرکت در کارآموزي باليني بود که پس از تاييد روايي و پاياني آن مورد استفاده قرار گرفت.يافته ها: يافته هاي پژوهش نشان داد كه اگرچه ديدگاه هاي دانشجويان، مربيان و مديران پرستاري در زمينه بهبود کارآموزي هاي باليني در بعضي از آيتم ها از هماهنگي لازم برخوردار نبود، اما از نظر پاسخ دهندگان، شرکت در دوره هاي کارآموزي باليني، شناخت، نگرش و تسلط کارآموزان را در انجام مهارت هاي باليني تا حد زيادي بهبود مي بخشد.نتيجه گيري: نتايج بدست آمده، ديدگاه هاي متنوع دانشجويان، مربيان و مديران پرستاري را پيرامون وضعيت محيط آموزش باليني مطرح کرد. شناسايي دقيق نقطه نظرات مي تواند منجر به شناسايي مشکلات کليدي آموزش باليني گردد که مي توان با عنايت به آن ها استراتژي هاي مناسبي را جهت افزايش اثربخش آموزش باليني به کار بست. کلید واژه: دانشجويان پرستاري(Q2)مهارت هاي باليني(Q2)کارآموزي باليني(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: پرستاریدانشجوی پرستاریآموزش پرستاریبازخوردمهارت بالینیدندانپزشکیپزشکیپرستاری ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: مشكلات آموزش باليني دانشجويان پرستاري در محيط هاي بالينيمقايسه مشکلات آموزش باليني از ديدگاه مربيان و دانشجويان سال چهارم پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشکي ايرانمقايسه ديدگاه دانشجويان و مربيان پرستاري دانشگاه آزاد اسلامي واحد يزد در مورد وضعيت محيط آموزش باليني (سال 1385)نقش مربيان پرستاري در پيوند بين آموزش تئوري و باليني دانشجويان پرستاريعملکرد باليني مربيان پرستاري از ديدگاه دانشجويان و مربيان پرستاري دانشگاه آزاد اسلامي مقالات همایشی مرتبط: تاثیر آموزش و ارزیابی بالینی به روش مجموعه کار بر یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری در محیط های بالینیچالش های حضور دانشجویان پرستاری در بخش های بالینی: یک مطالعه کیفیتوانمندی های مربی بالینی پرستاری شاخص ترین عامل مرتبط با یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری: رویکرد دلفیبررسی وضعیت آموزش بالینی کارآموزی در عرصه از دیدگاه مربیان و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی رفسنجان سال 1388ادراک مربیان بالینی پرستاری از موانع آموزش بالینی چالش ها و راهکارها: یک مطالعه کیفی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 135 آخرین های بلاگ معرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متن ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی