برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1392 , دوره  10 , شماره  2 ; از صفحه 163 تا صفحه 169 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي كيفيت آموزشي بخش نورولوژي از ديد دانشجويان پزشكي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات مغز و اعصاب، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
 
چکیده: 
زمينه و هدف: ارزشيابي در سيستم هاي آموزشي يكي از اركان اصلي محسوب مي گردد. در اين ميان، ارزشيابي از دانشجويان در مورد فرايندهاي آموزشي از اهميت ويژه اي برخوردار است. تاكنون مطالعه اي در مورد ارزشيابي بخش نورولوژي دانشگاه علوم پزشكي كرمان بر اساس نظرات دانشجويان انجام نگرفته است، بنابراين بر آن شديم تا با انجام اين ارزيابي به كيفيت آموزش اين بخش كمك نماييم.روش كار: در اين مطالعه 67 نفر از دانشجويان پزشكي ورودي سال 1386 شركت كردند. پرسشنامه مورد استفاده بر اساس منابع معتبر و نظرات استادان تهيه و روايي و پايايي در آن لحاظ گرديد. اطلاعات پرسشنامه ها وارد نرم افزار SPSS شد و با استفاده از روش هاي آمار توصيفي و تحليلي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.يافته ها: 63 نفر (94 درصد) به نحوه تدريس استادان بخش و 62 نفر (92.5 درصد) به نحوه تدريس استادان دروس تئوري امتياز متوسط و يا بيشتر دادند. 65 نفر (97 درصد) ميزان برخوردهاي خوب استادان با دانشجويان را متوسط و يا بيشتر ارزيابي كردند. از نظر كارايي 35 نفر ( 52.2درصد) به گزارش صبحگاهي، 28 نفر (41.7 درصد) به كنفرانس هفتگي و 18 نفر (26.8 درصد) به ژورنال نمره متوسط به بالا دادند.نتيجه گيري: از نظر دانشجويان، بخش نوروژي در شاخص هاي كلي آموزش و اخلاق پزشكي و نظم جايگاه مناسبي دارد، ولي در مورد بخشي از روندهاي آموزشي مثل كنفرانس و ژورنال كلاب كه با دستياران به طور مشترك برگزار مي گردد، بايستي تجديد نظر نمايد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ایرانمنش، ف.، و حمزه ای مقدم، ا.، و شفا، م. (1392). ارزیابی کیفیت آموزشی بخش نورولوژی از دید دانشجویان پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), 10(2), 163-169. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=199066



Vancouver : کپی

ایرانمنش فرهاد، حمزه ای مقدم اکبر، شفا محمدعلی. ارزیابی کیفیت آموزشی بخش نورولوژی از دید دانشجویان پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION). 1392 [cited 2022January29];10(2):163-169. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=199066



IEEE : کپی

ایرانمنش، ف.، حمزه ای مقدم، ا.، شفا، م.، 1392. ارزیابی کیفیت آموزشی بخش نورولوژی از دید دانشجویان پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), [online] 10(2), pp.163-169. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=199066.



 

 
بازدید یکساله 107 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی