4 SID.ir | بررسي وضعيت آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان دانشكده پرستاري و مامايي اراك در سال 1380
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي وضعيت آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان دانشكده پرستاري و مامايي اراك در سال 1380

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

آموزش باليني به لحاظ اهميت، قلب آموزش حرفه اي شناخته شده است زيرا بيش از نيمي از زمان آموزشي دانشجويان پرستاري و مامايي را تشكيل مي دهد و اساس كسب مهارتهاي حرفه اي در آنان مي باشد. جهت بهبود كيفيت آموزش باليني، وضعيت آن همواره بايد مورد ارزشيابي قرار گيرد.

روش كار: اين مطالعه، مطالعه اي توصيفي- تحليلي مي باشد كه بر روي كليه دانشجويان ترم چهارم كارداني و كارشناسي ناپيوسته و ترم ششم و بالاتر كارشناسي پيوسته رشته هاي پرستاري و مامايي در دانشگاه علوم پزشكي اراك در سال ۸1-1380 انجام گرفته است. نظرات دانشجويان با استفاده از پرسشنامه اي كه براساس منابع و متون موجود تهيه و شامل سوالات باز و بسته مي باشد، جمع آوري گرديده است. اين پرسشنامه مشتمل بر پنج بخش شامل اطلاعات مربوط به وضعيت دموگرافيك، ديدگاه دانشجويان درباره برنامه ريزي آموزشي، مربيان آموزشي باليني، پرسنل بهداشتي درماني، تجهيزات و فضاي آموزشي مي باشد.

نتايج: نتايج حاصل از تحقيق نشان مي دهد كه ديدگاه دانشجويان نسبت به عملكرد مربيان، 34.4% متوسط و 2.2% بسيار بد بوده است. در رابطه با وضعيت برنامه ريزي آموزشي باليني، خوب و متوسط هركدام 38.2% بوده تجهيزات آموزشي به ترتيب 37.2 درصد خوب و 2.3 درصد بسيار بد بوده است. از نظر مقايسه ديدگاه دانشجويان پرستاري و مامايي نسبت به عملكرد مربيان آموزش، تجهيزات و فضاي آموزشي، برنامه ريزي آموزش، توزيع سطوح منفي و مثبت در دو رشته يكسان است و آزمون آماري تفاوت معناداري را نشان نمي دهد.

نتيجه گيري: در مطالعه حاضر نقش اعضاي تيم بهداشتي- درماني در آموزش دانشجويان، منفي توصيف گرديد بنابراين لازم است عملكرد اعضاي تيم بهداشتي- درماني مورد بررسي قرار گرفته و برنامه ريزي در جهت ايجاد تغييرات مطلوب صورت پذيرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 299
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی