نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

پيش بيني ابعاد درگيري تحصيلي بر اساس سبک هاي هويت در دانش آموزان دختر پايه اول دبيرستان هاي دولتي تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
 
چکیده: 
هدف اين پژوهش، پيش بيني ابعاد درگيري تحصيلي، بر اساس سبک هاي هويت است. روش پژوهش از نوع همبستگي است و داده هاي مورد نياز با استفاده از پرسشنامه سبک هويت وايت، وامپلر و وين (White, Wampler, & Winn, 1998) و خرده مقياس درگيري تحصيلي در پرسشنامه راهبردهاي انگيزشي براي يادگيري پينتريچ، روزر و ديگروت (Pintrich, Roeser, & DeGroot, 1994) به دست آمده است. نمونه پژوهش شامل 810 دانش آموز دختر پايه اول دبيرستان هاي دولتي تهران بود که با روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي چندمرحله اي انتخاب شدند. داده ها با روش رگرسيون چندگانه و به مدل همزمان مورد تحليل قرار گرفت. نتايج نشان داد که سبک هاي هويت اطلاعاتي و هنجاري همه ابعاد درگيري تحصيلي را پيش بيني مي کند؛ اما سبک سردرگم/ اجتنابي تنها بعد رفتاري و فراشناختي درگيري تحصيلي را به صورت منفي پيش بيني مي کند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صابر، س.، و پاشاشریفی، ح. (1392). پیش بینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبک های هویت در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان های دولتی تهران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 10(11 (پیاپی 38)), 72-85. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=198142



Vancouver : کپی

صابر سوسن، پاشاشریفی حسن. پیش بینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبک های هویت در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان های دولتی تهران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1392 [cited 2022August16];10(11 (پیاپی 38)):72-85. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=198142



IEEE : کپی

صابر، س.، پاشاشریفی، ح.، 1392. پیش بینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبک های هویت در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان های دولتی تهران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 10(11 (پیاپی 38)), pp.72-85. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=198142.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 359 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی