برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

شكاف كيفيت خدمات آموزشي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان: ديدگاه دانشجويان از وضعيت موجود و مطلوب

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، خیابان آزادگان، زاهدان
 
چکیده: 

مقدمه. تعيين شكاف كيفيت خدمت، و در پي آن اتخاذ استراتژي‌هايي براي رفع يا كاهش شكاف، اولين گام اساسي در تدوين برنامه‌هاي ارتقاي كيفيت، محسوب مي‌شود. اين مطالعه، با هدف ارزيابي شكاف كيفيت خدمات آموزشي ارائه شده به دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي زاهدان انجام شد.

روش‌ها. در مطالعه‌اي توصيفي- مقطعي در سال 1383، 386 نفر از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي زاهدان با روش طبقه‌اي تصادفي انتخاب شدند. گردآوري داده‌ها به كمك پرسشنامه پايا و روا صورت گرفت. پرسشنامه، شكاف كيفيت را در پنج بُعد خدمت اندازه‌گيري مي‌نمود. داده‌ها با نرم‌افزار SPSS و به كمك آماره‌هاي توصيفي و آزمون‌هاي ويلكاكسون و فريدمن ، تجزيه و تحليل شد.

نتايج. در مورد كيفيت كلي خدمات آموزشي ارائه شده، اكثريت دانشجويان(6/81 درصد) قائل به وجود شكاف منفي كيفيت بودند. از ميان ابعاد پنج‌گانه خدمت، بُعد پاسخ‌گويي داراي بيشترين ميانگين شكاف (1.04±1.73-) و بعد اطمينان داراي كمترين ميانگين شكاف كيفيت (0.99±1.10-) بودند. تفاوت شكاف مشاهده شده بين ابعاد پنج‌گانه خدمت با يكديگر معني‌دار بود.

نتيجه‌گيري. از نظر اكثريت قريب به اتفاق دانشجويان، در هر پنج بعد خدمات آموزشي شکاف منفي کيفيت وجود داشت. پيشنهاد مي‌شود براي كاهش اين شكاف‌ها، کارگاه‌هاي آموزش نحوه خدمت به مشتريان و برقراري ارتباط با آنان و نيز کارگاه‌هايي در جهت افزايش مهارت‌هاي فني کارکنان برگزار شود، و براي بهبود وضعيت ظاهري، فضاها و امکانات آموزشي، منابع بيشتري تخصيص يابد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کبریایی، ع.، و رودباری، م. (1384). شکاف کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: دیدگاه دانشجویان از وضعیت موجود و مطلوب. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 5(1 (پیاپی 13)), 53-60. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=19791



Vancouver : کپی

کبریایی علی، رودباری مسعود. شکاف کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: دیدگاه دانشجویان از وضعیت موجود و مطلوب. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1384 [cited 2021October27];5(1 (پیاپی 13)):53-60. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=19791



IEEE : کپی

کبریایی، ع.، رودباری، م.، 1384. شکاف کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: دیدگاه دانشجویان از وضعیت موجود و مطلوب. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 5(1 (پیاپی 13)), pp.53-60. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=19791.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 185 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی