برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه باورهاي انگيزشي، راهبردهاي يادگيري و برخي از عوامل جمعيتي با پيشرفت تحصيلي گروهي از دانشجويان علوم انساني در درس آمار

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
گروه نمونه پژوهش حاضر شامل 140 دانشجو (63 دختر و 77 پسر) بود و از پرسشنامه ام. اس. ال. كيو، بر اساس 5 مؤلفه خود كفايي، ارزش دروني، اضطراب امتحان، استفاده از راهبردهاي شناختي و خود تنظيمي، به عنوان ابزار سنجش استفاده به عمل آمد و روايي و پايايي پرسشنامه احراز گرديد. نتايج حاصل بيانگر آن بود كه از ميان 7 متغير مستقل پژوهش، 3 متغير مربوط به رشته تحصيلي، خود كفايي و اضطراب امتحان به طور معني دار نمره آمار را پيش بيني مي نمود.در حالي كه رشته تحصيلي و خود كفايتي به طور مثبت نمره آمار را پيش بيني مي كرد؛ تاثير اضطراب امتحان بر نمره اين درس منفي بود. به طور كلي نتايج پژوهش نشان داد كه پيشرفت تحصيلي دانشجويان در درس آمار بيش از آنكه به وسيله جنسيت و متغيرهاي شناختي (راهبردهاي شناختي و خود تنظيمي) پيش بيني شود؛ به وسيله عوامل انگيزشي؛ به ويژه خود كفايي و اضطراب پيش بيني مي گردد. نتايج حاصل از اين پژوهش، با توجه به مطالعات پيشين مورد بررسي قرار گرفت و برخي از كاربردهاي آن مورد بحث قرار گرفت.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

البرزی، ش.، و سیف، د. (1381). بررسی رابطه باورهای انگیزشی, راهبردهای یادگیری و برخی از عوامل جمعیتی با پیشرفت تحصیلی گروهی از دانشجویان علوم انسانی در درس آمار. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز, 19(1 (پیاپی 37)), 73-82. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=19698



Vancouver : کپی

البرزی شهلا، سیف دیبا. بررسی رابطه باورهای انگیزشی, راهبردهای یادگیری و برخی از عوامل جمعیتی با پیشرفت تحصیلی گروهی از دانشجویان علوم انسانی در درس آمار. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. 1381 [cited 2021December08];19(1 (پیاپی 37)):73-82. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=19698



IEEE : کپی

البرزی، ش.، سیف، د.، 1381. بررسی رابطه باورهای انگیزشی, راهبردهای یادگیری و برخی از عوامل جمعیتی با پیشرفت تحصیلی گروهی از دانشجویان علوم انسانی در درس آمار. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز, [online] 19(1 (پیاپی 37)), pp.73-82. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=19698.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 242 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی