برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي كارآيي يك مقياس براي سنجش احساس تنهايي در دانش آموزان دوره راهنمايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

فقدان اطلاعات مبني و مبتني بر گزارش شخصي، پيرامون احساسات و عواطف دانش آموزان سنين پايين تر، به ويژه از لحاظ روابط اجتماعي، ضرورت پرداختن به مسأله سنجش و اندازه گيري، جنبه هاي مختلف اين روابط را آشكار مي سازد. پژوهش حاضر، به منظور بررسي كارآمدي مقياس احساس تنهايي آشِر و همكاران (1984)، در دانش آموزان ايراني انجام شد. ترجمه فارسي مقياس يادشده به 369 نفر (186 دختر و 183 پسر) از دانش آموزان پايه هاي اول تا سوم راهنمايي ارايه شد. نتايج نشان داد كه اين مقياس از پايايي و روايي قابل قبولي براي سنجش احساس تنهايي برخوردار است. رابطه بين عزت نفس و احساس تنهايي، نيز منفي و معني دار است. بين پيشرفت تحصيلي و احساس تنهايي رابطه همبستگي معني داري وجود ندارد. يافته هاي اين پژوهش، در پرتو روند يافته هاي ديگران و با توجه به جوانب مختلف موضوع، به بحث گذاشته شده و پيشنهادهايي براي انجام پژوهش هاي بيشتر ارايه گرديده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 244
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی