نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه خود ادراكي دانش آموزان عادي، تيزهوش مدارس تيزهوشان و دانش آموزان تيزهوش مدارس عادي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
هدف از تحقيق حاضر، بررسي تاثير نوع مدرسه بر خود ادراکي دانش آموزان با سطوح مختلف هوشي است. تحقيقات نشان داده اند، سطح عملکرد و ساختار مدرسه اي که دانش آموزان در آن مشغول به تحصيل اند؛ تاثير بسزايي بر خود ادراکي آنان دارد. به همين لحاظ، از مسايلي که دست اندرکاران نظام تعليم و تربيت، در هر جامعه، با آن مواجه هستند، اين است که آيا بايد دانش آموزان سطوح مختلف را در مدارس جداگانه طبقه بندي کنند؟ و در صورتي که چنين جداسازيهايي صورت گيرد، اين تفکيک چه تاثيري بر خود ادراکي دانش آموزان دارد؟به منظور دستيابي به هدف فوق، 455 نفر از دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمايي از مدارس عادي و تيزهوشان انتخاب و براساس نمره آزمون هوشي اوتيس در سه گروه عادي، تيزهوش مدارس عادي و تيزهوش مدارس تيزهوشان، دسته بندي شدند. سپس با استفاده از پرسشنامه خود ادراکي، عامل موفقيت و عدم موفقيت (خير، 1369) خود ادراکي سه گروه مورد مقايسه قرار گرفت.يافته هاي پژوهش نشان داد که از نظر عوامل کوشش، سطح دشواري تکليف و شانس ميان سه گروه تفاوت معني دار وجود دارد. ولي از نظر عامل توانايي، سه گروه ادراک مشابه اي داشته اند. تفاوتهاي ياد شده، در ابعاد مختلف دروني، بيروني و پايدار و ناپايدار نيز بررسي شد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خیر، م.، و جوکار، ب. (1381). مقایسه خود ادراکی دانش آموزان عادی, تیزهوش مدارس تیزهوشان و دانش آموزان تیزهوش مدارس عادی. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز, 18(2 (پیاپی 36)), 2-12. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=19653



Vancouver : کپی

خیر محمد، جوکار بهرام. مقایسه خود ادراکی دانش آموزان عادی, تیزهوش مدارس تیزهوشان و دانش آموزان تیزهوش مدارس عادی. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. 1381 [cited 2022May24];18(2 (پیاپی 36)):2-12. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=19653



IEEE : کپی

خیر، م.، جوکار، ب.، 1381. مقایسه خود ادراکی دانش آموزان عادی, تیزهوش مدارس تیزهوشان و دانش آموزان تیزهوش مدارس عادی. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز, [online] 18(2 (پیاپی 36)), pp.2-12. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=19653.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 856 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی