برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
اسفند 1391 , دوره  22 , شماره  98 ; از صفحه 0 تا صفحه 0 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي مهارت هاي تفکر انتقادي در دانشجويان پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مازندران در سال 1390

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* ساری، جاده ساری نکا، مرکز آموزشی درمانی زارع
 
چکیده: 

سابقه و هدف: تفکر نقادانه به عنوان يک عامل مهم براي به دست آوردن نتايج تحصيلي مطلوب و همچنين عملکرد مناسب در حرفه محسوب مي شود. هدف از اين مطالعه ارزيابي مهارت هاي تفکر انتقادي و حوزه هاي آن در دانشجويان پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مازندران بود.
مواد و روش ها: 120 دانشجوي پزشکي با نمونه گيري به روش تصادفي خوشه اي بررسي شدند. مهارت هاي تفکر انتقادي با استفاده از پرسشنامه آزمون مهارت هاي تفکر انتقادي کاليفرنيا
(CCTST) مورد ارزيابي قرار گرفت. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آمار توصيفي و آزمون t-test تحليل شدند.
يافته ها: 118 دانشجوي پزشکي پرسشنامه آزمون مهارت هاي تفکر انتقادي کاليفرنيا را تکميل کردند. ميانگين و انحراف معيار نمرات آنان
10.91±3.37 بود. نمره کل و نمره هيچ کدام از حوزه هاي تفکر انتقادي با جنسيت و وضعيت تاهل و مقطع تحصيلي مرتبط نبود (p>0.05).
استنتاج: اين مطالعه نشان داد که تفکر نقادانه در دانشجويان پزشکي طي سال هاي تحصيل در دانشگاه پرورش نيافته است. از آنجا که اين نوع طرز تفکر نقش مهمي در تصميم گيري هاي صحيح باليني دارد، لازم است تا اساتيد دانشگاه توجه بيشتري در جهت رشد تفکر انتقادي در دانشجويان پزشکي، نشان دهند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 113
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی