6 SID.ir | چگونگي پياده سازي چارچوب پشتيباني خدمات فناوري اطلاعات در سازمان
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

چگونگي پياده سازي چارچوب پشتيباني خدمات فناوري اطلاعات در سازمان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

به منظور پشتيباني از خدمات فناوري اطلاعات کاربران، سامانه اي با نام «پشتيباني خدمات فناوري اطلاعات» ايجاد شده است. اين سامانه تنها مرجع پشتيباني کننده خدمات فناوري اطلاعات مورد استفاده کاربران در سازمان است و در آن خدمات فناوري اطلاعات، به عنوان واسطه اي براي دستيابي به اهداف سازمان در نظر گرفته شده است.
در اين تحقيق با بررسي بهترين تجربيات الگوهاي مختلف و مطالعه ساختار و فرآيندهاي مطرح شده و با مصاحبه و بررسي نظرات کاربران و ارائه دهندگان خدمات فناوري اطلاعات سازمان، تلاش گرديده است تا طرحي مناسب براي سامانه خدمات فناوري اطلاعات سازمان پيشنهاد و سپس تدوين گردد. در واقع ساختار و فرآيندهاي خود سامانه مد نظر اين تحقيق بوده است. در ادامه براي بررسي اعتبار طرح پيشنهادي، نظرات مديران فناوري اطلاعات و ساير کاربران و کارشناسان مرتبط با اين سامانه، پرسشنامه اي تهيه و ديدگاه هاي اين افراد در خصوص ويژگي هاي اين ساختار، فرآيندها و فعاليت هاي آن مورد ارزيابي قرار گرفته است.
از نتايج مهم در اين تحقيق مي توان به تلفيقي از ساختار متمرکز در ارائه خدمات تخصصي و غيرمتمرکز در هر يک از واحدهاي ماموريتي اشاره نمود. از ديگر نتايج اين تحقيق، تناسب فرآيندهاي مديريت رخداد، مساله، تغيير، نشر فرآيند مديريت پيکر بندي الگوي کتابخانه زيرساخت فناوري اطلاعات براي سامانه خدمات فناوري اطلاعات سازمان مورد نظر است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 254
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی