مشخصات مقاله عنوان نشریه: (شنوايي شناسي) auditory and vestibular research اطلاعات شماره: 1392 , دوره 22 , شماره 2 ; از صفحه 18 تا صفحه 24 . عنوان مقاله: تاثير بسامد بازخورد آگاهي از نتيجه بر يادگيري حركتي كودكان كم شنوا نویسندگان: محمدي جعفر, لطفي مريم*, سهرابي مهدي, حمايت طلب رسول آدرس: * تهران، میدان انقلاب، کارگر شمالی، خیابان 15، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه تهران، گروه رفتار حرکتی، کدپستی: 13117-14398 چکیده: زمينه و هدف: يك و نيم درصد از كودكان استثنايي مبتلا به اختلال شنوايي هستند و اين خود عاملي است كه روند آموزش و يادگيري را تحت تاثير قرار مي دهد. هدف در اين مطالعه بررسي اثر بازخورد آگاهي از نتيجه با بسامد مختلف بر يادگيري حركتي كودكان دچار اختلال شنوايي بود.روش بررسي: در اين مطالعه 24 نفر از پسران و دختران 7 تا 14 ساله (محدوده سني 10.56 با انحراف معيار 2.53) با اختلال شنوايي بر اساس امتيازهاي به دست آمده در پيش آزمون به طور تصادفي در سه گروه هشت نفري همسان قرار گرفتند و به مدت هشت جلسه به شيوه مورد نظر، بازخورد صفر، 50 و 100 درصد تمرين كردند. آزمون هاي اكتساب، يادداري و انتقال اجرا شد و تحليل داده ها از روش هاي تحليل واريانس يك طرفه و آزمون تعقيبي توكي و همچنين تحليل واريانس دوطرفه با اندازه گيري مكرر انجام گرفت.يافته ها: نتايج تحقيق نشان داد كه تمام گروه ها در طي جلسات تمريني و در مراحل مختلف پيشرفت داشته اند. با اين حال نتايج بين سه گروه تمريني حاكي از اختلاف معني دار در مراحل اكتساب (p=0.008)، يادداري (p=0.001) و انتقال (p=0.035) بود. به اين معني كه در مرحله اكتساب گروه تمريني بازخورد 100 درصد و در مراحل يادداري و انتقال گروه تمريني بازخورد 50 درصد عملكرد بهتري داشتند.نتيجه گيري: بر اساس نتايج تحقيق، بازخورد بيش از حد باعث بهبود عملكرد در مرحله اكتساب و ايجاد اختلال در مرحله يادداري مي شود و بازخورد 50 درصد مي تواند باعث بهبود يادگيري يك مهارت حركتي شود كه اصول مربوط به بازخورد در اين كودكان نيز مورد تاييد قرار مي گيرد. کلید واژه: بازخورد(Q2)اختلال شنوايي(Q3)اكتساب(Q3)يادداري(Q2)انتقال(Q2)پرتاب دارت(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: محیط بالینیآموزش پرستاریدانشجوی پرستاریدانشجویان پرستارییادگیریطراحی آموزشیتمرین ذهنیانتقالسخنرانیحافظهطراحی آموزشیتکنولوژی آموزشیتمرین ذهنییادداریتداخل زمینه ایاکتساب ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: تاثير بازخورد خودكنترلي بر اكتساب و يادداري دقت مهارت پرتاب كودكان 10 سالهشناسايي ويژگي هاي بازخورد موثر و تعيين تاثير اين ويژگي ها بر بازخورد موثر از ديدگاه دانشجويان موسسه جهاد دانشگاهي اهوازتاثير بازخورد هنجاري بر يادگيري مهارت هدف گيري پرتابي كودكان 9 تا 11 سالهمقايسه تواتر بازخورد خودكنترل با آزمونگر كنترل متواتر بر اكتساب و يادگيري تكليف پرتابي در كودكانبررسي يادگيري حركتي پس از آسيب يك طرفه مغز مقالات همایشی مرتبط: بررسی نقش انگیزشی و اطلاعاتی بازخورد بر انتقال دوطرفه تکلیف کنترل نیروتاثیر فراوانی بازخورد کانون توجه بر اکتساب و یادداری یک مهارت حرکتی مجردتاثیر بازخورد اسنادی بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت افراد مبتدیاثر انواع مختلف بازخورد بر یادگیری یک تکلیف زمان بندی متوالیبررسی اثر تواتر در بازخورد هنجاری مثبت بر اکتساب و یادداری تعادل پویا در پسران 10 تا 12 سال ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 122 آخرین های بلاگ تکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notشماره گذاری خطوط در وردمعرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیم ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی