3 SID.ir | بررسي و مقايسه ارزيابي دروني گروه هاي آموزشي رشته پرستاري دانشكده پرستاري و مامايي همدان

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي و مقايسه ارزيابي دروني گروه هاي آموزشي رشته پرستاري دانشكده پرستاري و مامايي همدان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات مراقبتهای مادر و کودک، دانشگاه علوم پزشکی همدان
 
چکیده: 

مقدمه: ارزيابي فرايند سيستماتيک جمع آوري، آناليز و تفسير داده هاي حاصل از آن به منظور دستيابي به اهداف است. هدف از اين مطالعه انجام و مقايسه ارزيابي دروني گروه هاي آموزشي رشته پرستاري در دانشكده پرستاري مامايي است .
روش كار: اين مطالعه توصيفي مقطعي در سال 1387 در گروه هاي آموزشي رشته پرستاري انجام شد. ابتدا داده ها توسط چك ليستهاي مشاهده اي جمع آوري شده و وضعيت هر گروه در رابطه با استانداردهاي نه گانه تعيين شد. نتايح با استفاده از نرم افزار
SPSS نسخه 16 با تاكيد بر آمارهاي توصيفي و تحليلي مورد تجزيه وتحليل قرار گرفت.
يافته ها: ميانگين امتياز ارزيابي دروني گروه پرستاري بهداشت جامعه (
87.16%)، گروه پرستاري داخلي جراحي (86.92%)، گروه پرستاري کودکان (84.59 %)، گروه روان پرستاري و مديريت (89.21%) بود. بالاترين نمره در گروه پرستاري بهداشت جامعه (100%) مربوط به دوره هاي آموزشي و برنامه درسي و در گروه هاي پرستاري داخلي جراحي (97.6%)، پرستاري كودكان (95.8%) و پرستاري (98.4%) مربوط به وظايف عضو هيات علمي بود. كمترين امتياز در هر چهار گروه مربوط به استانداردهاي دانش آموختگان با ميزان 70.6%- 66.53% بود.
نتيجه نهايي: وضعيت گروه هاي پرستاري بهداشت جامعه ،پرستاري داخلي جراحي، پرستاري کودکان و پرستاري رواني و مديريت برحسب امتيازات حاصل در ارزيابي دروني مطلوب بود. ليكن هر چهار گروه مورد بررسي بايد به استانداردهاي دانش آموختگان توجه بيشتري داشته باشند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 184
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی