نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي و مقايسه ارزيابي دروني گروه هاي آموزشي رشته پرستاري دانشكده پرستاري و مامايي همدان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات مراقبتهای مادر و کودک، دانشگاه علوم پزشکی همدان
 
چکیده: 
مقدمه: ارزيابي فرايند سيستماتيک جمع آوري، آناليز و تفسير داده هاي حاصل از آن به منظور دستيابي به اهداف است. هدف از اين مطالعه انجام و مقايسه ارزيابي دروني گروه هاي آموزشي رشته پرستاري در دانشكده پرستاري مامايي است .روش كار: اين مطالعه توصيفي مقطعي در سال 1387 در گروه هاي آموزشي رشته پرستاري انجام شد. ابتدا داده ها توسط چك ليستهاي مشاهده اي جمع آوري شده و وضعيت هر گروه در رابطه با استانداردهاي نه گانه تعيين شد. نتايح با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 با تاكيد بر آمارهاي توصيفي و تحليلي مورد تجزيه وتحليل قرار گرفت.يافته ها: ميانگين امتياز ارزيابي دروني گروه پرستاري بهداشت جامعه (87.16%)، گروه پرستاري داخلي جراحي (86.92%)، گروه پرستاري کودکان (84.59 %)، گروه روان پرستاري و مديريت (89.21%) بود. بالاترين نمره در گروه پرستاري بهداشت جامعه (100%) مربوط به دوره هاي آموزشي و برنامه درسي و در گروه هاي پرستاري داخلي جراحي (97.6%)، پرستاري كودكان (95.8%) و پرستاري (98.4%) مربوط به وظايف عضو هيات علمي بود. كمترين امتياز در هر چهار گروه مربوط به استانداردهاي دانش آموختگان با ميزان 70.6%- 66.53% بود.نتيجه نهايي: وضعيت گروه هاي پرستاري بهداشت جامعه ،پرستاري داخلي جراحي، پرستاري کودکان و پرستاري رواني و مديريت برحسب امتيازات حاصل در ارزيابي دروني مطلوب بود. ليكن هر چهار گروه مورد بررسي بايد به استانداردهاي دانش آموختگان توجه بيشتري داشته باشند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محمدی، ن.، و حسنیان، م.، و برزو، س.، و امینی، ر.، و ساجدی، ژ.، و امیدی، ا.، و بیک مرادی، ع.، و چراغی، ف.، و خداویسی، م.، و خطیبان، م.، و شمسایی، ف.، و صادقیان، ع.، و صادقی، ا.، و صفری، م.، و صلواتی، م.، و عشوندی، خ.، و فلاحی نیا، غ. (1392). بررسی و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان), 21(1 (مسلسل 40)), 66-73. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=196035



Vancouver : کپی

محمدی ناهید، حسنیان مرضیه، برزو سیدرضا، امینی رویا، ساجدی ژیلا، امیدی افسر، بیک مرادی علی، چراغی فاطمه، خداویسی مسعود، خطیبان مهناز، شمسایی فرشید، صادقیان عفت، صادقی امیر، صفری محمود، صلواتی محسن، عشوندی خدایار، فلاحی نیا غلامحسین. بررسی و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان). 1392 [cited 2022July01];21(1 (مسلسل 40)):66-73. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=196035



IEEE : کپی

محمدی، ن.، حسنیان، م.، برزو، س.، امینی، ر.، ساجدی، ژ.، امیدی، ا.، بیک مرادی، ع.، چراغی، ف.، خداویسی، م.، خطیبان، م.، شمسایی، ف.، صادقیان، ع.، صادقی، ا.، صفری، م.، صلواتی، م.، عشوندی، خ.، فلاحی نیا، غ.، 1392. بررسی و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان), [online] 21(1 (مسلسل 40)), pp.66-73. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=196035.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 154 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی