برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ديدگاه مدرسان، کارشناسان و مديران مدارس درباره استفاده از معلمان زن در آموزش به دانش آموزان پايه هاي اول تا سوم مدارس ابتدايي پسرانه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
پژوهش حاضر به ارزيابي آموزش معلمان زن به دانش آموزان پايه هاي اول تا سوم مدارس ابتدايي پسرانه اقدام کرد. براي اجراي اين پژوهش از روش توصيفي - پيمايشي استفاده شد. جامعه آماري شامل مديران مدارس ابتدايي، کارشناسان و مدرسان مراکز تربيت معلم شهر قم در سال تحصيلي 88-87 بود. براي انتخاب نمونه مديران، از روش نمونه گيري طبقه اي متناسب با حجم و براي تعيين نمونه کارشناسان و مدرسان از روش نمونه گيري هدفمند استفاده شد. در اين زمينه ديدگاه هاي 162 مدير و 20 کارشناس و مدرس مراکز تربيت معلم، داراي سوابق درخشان آموزشي، تجزيه و تحليل شد. روايي سوال هاي پرسشنامه و مصاحبه توسط 7 نفر از استادان علوم تربيتي و 4 نفر از دانشجويان دکتري اين گروه تاييد شد. پايايي پرسشنامه با استفاده از ضريب آلفاي کرانباخ 0.85 برآورد شد. نتايج حاصل از پرسشنامه با استفاده از نرم افزار آماري SPSS، در دو سطح توصيفي و استنباطي، و مصاحبه با استفاده از روش مقوله بندي تجزيه و تحليل شد. نتايج حاکي است، به دليل فاصله گرفتن دانش آموزان سال اول از کانون گرم خانواده (به عنوان اولين تجربه) براي برآورده کردن نيازهاي عاطفي و پيشرفت تحصيلي آن ها، استفاده از معلمان زن مي تواند براي تدريس به پسران بسيار سودمند باشد. درباره دانش آموزان پايه دوم در حد امکان همانند پايه اول از معلمان زن استفاده شود، اما درباره دانش آموزان پايه سوم به دليل نقش الگويابي جنسيتي دانش آموزان تا حد امکان از معلمان زن کمتر استفاده شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فراهانی، ع.، و نصر، ا.، و شریف، س. (1391). بررسی دیدگاه مدرسان, کارشناسان و مدیران مدارس درباره استفاده از معلمان زن در آموزش به دانش آموزان پایه های اول تا سوم مدارس ابتدایی پسرانه. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(, 10(2 (پیاپی 31)), 135-157. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=195149



Vancouver : کپی

فراهانی علیرضا، نصر احمدرضا، شریف سیدمصطفی. بررسی دیدگاه مدرسان, کارشناسان و مدیران مدارس درباره استفاده از معلمان زن در آموزش به دانش آموزان پایه های اول تا سوم مدارس ابتدایی پسرانه. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(. 1391 [cited 2021December04];10(2 (پیاپی 31)):135-157. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=195149



IEEE : کپی

فراهانی، ع.، نصر، ا.، شریف، س.، 1391. بررسی دیدگاه مدرسان, کارشناسان و مدیران مدارس درباره استفاده از معلمان زن در آموزش به دانش آموزان پایه های اول تا سوم مدارس ابتدایی پسرانه. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(, [online] 10(2 (پیاپی 31)), pp.135-157. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=195149.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 221 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی