نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1391 , دوره  18 , شماره  4 (66) ; از صفحه 121 تا صفحه 143 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثيرات مستقيم و غيرمستقيم عناصر بازاريابي رابطه اي بر وفاداري دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه پژوهش‌های آماری و فناوری اطلاعات، موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، تهران، ایران
 
چکیده: 
وفاداري دانشجويان به عنوان يکي از عوامل حياتي در موفقيت بلندمدت دانشگاهها و موسسات آموزش عالي مورد توجه قرار گرفته است. هدف پژوهش بررسي تاثيرات مستقيم و غيرمستقيم عناصر بازاريابي رابطه اي از قبيل اعتماد، رضايتمندي و تعهد بر وفاداري دانشجويان کارشناسي ارشد بود. در اين خصوص، مدلي از بررسي روابط علي ميان پيش زمينه ها و پيامد بازاريابي رابطه اي ارائه شد. پژوهش حاضر با توجه به هدف کاربردي و با توجه به نحوه گردآوري داده ها از نوع تحقيقات توصيفي - پيمايشي محسوب مي شود. جامعه آماري اين پژوهش دانشجويان مقطع کارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور مرکز تهران و حجم نمونه شامل 442 دانشجو بود. براي گردآوري اطلاعات از پرسشنامه استفاده و در نهايت، داده هاي حاصل از 400 دانشجو تجزيه و تحليل شد. روايي تحقيق با استفاده از روايي همگرا و واگرا و پايايي آن با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ (0.894) و پايايي ترکيبي تاييد شد. از مدلسازي معادلات ساختاري براي تجزيه و تحليل داده هاي گردآوري شده استفاده شد. يافته ها نشان دهنده تاثير غيرمستقيم اعتماد از طريق متغيرهاي رضايتمندي و تعهد بر وفاداري دانشجويان است. به علاوه، با توجه به نتايج، اعتماد هم به طور مستقيم و هم غيرمستقيم از طريق رضايتمندي بر تعهد تاثيرگذار است. همچنين، نتايج نشان داد که رضايتمندي هم مستقيم و هم غيرمستقيم از طريق تعهد بر وفاداري دانشجويان تاثيرگذار است. در نهايت، رابطه تعهد با وفاداري دانشجويان نيز تاييد شد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسینی، م.، و یزدان پناه، ا.، و فرهادی نهاد، ر. (1391). بررسی تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم عناصر بازاریابی رابطه ای بر وفاداری دانشجویان. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی, 18(4 (66)), 121-143. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193646



Vancouver : کپی

حسینی میرزاحسن، یزدان پناه احمدعلی، فرهادی نهاد رومینا. بررسی تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم عناصر بازاریابی رابطه ای بر وفاداری دانشجویان. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1391 [cited 2022May19];18(4 (66)):121-143. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193646



IEEE : کپی

حسینی، م.، یزدان پناه، ا.، فرهادی نهاد، ر.، 1391. بررسی تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم عناصر بازاریابی رابطه ای بر وفاداری دانشجویان. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی, [online] 18(4 (66)), pp.121-143. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193646.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 209 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی