برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
اسفند 1392 , دوره  3 , شماره  1 ; از صفحه 8 تا صفحه 12 .
 
عنوان مقاله: 

ديدگاه دانشجويان پرستاري درباره روش تدريس مبتني بر مورد و مقايسه آن با روش سخنراني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
زمينه و هدف: يکي از راه هاي بهبود آموزش پرستاري، استفاده از الگوهاي نوين تدريس مي باشد. يکي از اين روش هاي دانشجو محور که اخيرا مطرح شده، تدريس مبتني بر مورد مي باشد. لذا اين پژوهش با هدف بررسي ديدگاه دانشجويان پرستاري دانشکده پرستاري و مامايي زنجان درباره روش تدريس مبتني بر مورد و مقايسه آن با روش سخنراني مقايسه روش تدريس مبتني بر مورد با روش سخنراني در سال 1390 انجام شده است.روش: اين پژوهش يك مطالعه نيمه تجربي است که در آن، 30 نفر از دانشجويان ترم 6 پرستاري که در حال گذراندن واحد پرستاري مراقبت هاي ويژه بودند انتخاب شدند، مطالب جلسه به دو بخش تقسيم شد بخش اول بر اساس الگوي تدريس مبتني بر مورد و بخش دوم از طريق سخنراني ارائه شد. و هر يک از بخش ها 45 دقيقه طول کشيد. در پايان جلسه از دانشجويان خواسته شد تا اين دو روش را مقايسه کرده و پرسشنامه مطالعه را تکميل نمايند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS تجزيه و تحليل شد.يافته ها: بر اساس نتايج مطالعه، بيشترين نسبت نمونه ها (66.7 درصد از دانشجويان) کاملا موافق بودند که روش تدريس مبتني بر مورد در مقايسه با سخنراني باعث افزايش درک مطلب دانشجويان مي شود. همچنين، نتايج مطالعه نشان داد که اکثريت دانشجويان از اين روش جديد رضايت خيلي بالايي داشتند بطوري که در مقياس 0 تا 10 امتيازي، ميانگين رضايت آنها 1.8±8.38 بود. اما تفاوت معني داري بين دوجنس يافت نشد (0.05<p).نتيجه گيري: بر اساس نتايج نتيجه مي گيريم که روش تدريس مبتني بر مورد در مقايسه با سخنراني کارايي بيشتري دارد و از آنجا که اين روش بسيار آسان بوده و به سهولت قابل اجراست بنابراين مربيان پرستاري مي توانند از اين روش براي ارتقا يادگيري دانشجويان استفاده نمايند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

غفوری فرد، م.، و حریریان، ح.، و آقاجانلو، ع. (1392). دیدگاه دانشجویان پرستاری درباره روش تدریس مبتنی بر مورد و مقایسه آن با روش سخنرانی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی), 3(1), 8-12. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191228



Vancouver : کپی

غفوری فرد منصور، حریریان حمیدرضا، آقاجانلو علی. دیدگاه دانشجویان پرستاری درباره روش تدریس مبتنی بر مورد و مقایسه آن با روش سخنرانی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی). 1392 [cited 2022January23];3(1):8-12. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191228



IEEE : کپی

غفوری فرد، م.، حریریان، ح.، آقاجانلو، ع.، 1392. دیدگاه دانشجویان پرستاری درباره روش تدریس مبتنی بر مورد و مقایسه آن با روش سخنرانی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی), [online] 3(1), pp.8-12. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=191228.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی