برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بهينه سازي كاربرد فناوري اطلاعات در مديريت زنجيره تامين و بازاريابي محصولات هوايي به روش AHP

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه صنعتی مالک اشتر
 
چکیده: 

پيشرفت هاي گوناگون در عرصه تكنولوژي جهاني بويژه در حوزه محصولات هوايي همراه با اعمال روش هاي متعدد ارتقا در سازماندهي صنايع مرتبط نسبت به دهه گذشته، تحولات اثر بخشي را پديد آورده است. در اين راستا صنايع و شركت ها سعي دارند تا با استفاده از ابزارها، روش ها و فناوري هاي نوين، روند كاري خود را با عنايت به قيود جديد و مدرن، بهينه و با كاهش زمان و هزينه، ضمن بالابردن كارايي، نظر مشتريان را با تطبيق استاندارد و مقررات جديد و لحاظ نمودن فناوري روز، تامين نمايند. از آنجايي كه براي بسياري از شركت ها با توجه به ماموريت و رسالت اصلي و همچنين محدوديت هاي اخير تحريم ها مقوله رقابت در محصولات هوايي توليد شده موضوعيت چنداني ندارد، لذا تلاش ها به تدوين متدولوژي مدل سازي رياضي تامين به موقع همراه با كيفيت و مشخصات محصول هوايي مورد نظر مشتري معطوف مي گردد و فراهم سازي مناسب ترين و سريع ترين روند زنجيره تامين با بهره برداري از توانمندي هاي فناوري اطلاعات كه موجب آماده شدن يك محصول از ابتداي خط توليد تا تحويل به مشتري مي گردد، به اندازه روش توليد آن محصول نيز اهميت پيدا مي كند. در اين مقاله معيارهاي اصلي زنجيره تامين و گزينه هاي فناوري اطلاعات در اين گونه شركت ها و تعامل موثر آنها بر يكديگر شناخته شده و اولويت هاي تاثير فناوري اطلاعات بر مديريت زنجيره تامين تعيين و در راستاي تحقق اهداف پژوهش، بهينه شده اند. بدين منظور اين مقاله در يك شركت هوايي، در بازه زماني نيمه دوم سال 90 و نيمه اول سال 1391 با بهره گيري از 115 نفر كارشناسان و مديران بخش هاي آماد و بازرگاني، برنامه ريزي و كنترل توليد، رايانه و برون سپاري و با استفاده از پرسشنامه و روش مقايسات زوجي تهيه شده و در نهايت مشخص گرديد كه كليه معيارهاي اصلي شناسايي شده زنجيره تامين و فناوري اطلاعات بر يكديگر تاثير داشته و مدل مفهومي را تاييد مي نمايند، لذا منابع انساني آموزش ديده در زمينه IT، حمايت مدير ارشد، وجود زيرساخت هاي سخت افزاري و نرم افزاري، تجارت الكترونيك و مبادله الكترونيكي داده ها با شركاي تجاري، بايد به ترتيب و به عنوان الگوي بهينه سازي كاربرد فناوري اطلاعات در مديريت زنجيره تامين، مد نظر قرار گيرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نیلی پورطباطبایی، س.، و خیامباشی، ب.، و کرباسیان، م.، و شریعتی، م. (1391). بهینه سازی کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین و بازاریابی محصولات هوایی به روش AHP. تحقیقات بازاریابی نوین, 2(2 (پیاپی 5)), 143-163. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190351



Vancouver : کپی

نیلی پورطباطبایی سیداکبر، خیامباشی بیژن، کرباسیان مهدی، شریعتی محمد. بهینه سازی کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین و بازاریابی محصولات هوایی به روش AHP. تحقیقات بازاریابی نوین. 1391 [cited 2021November29];2(2 (پیاپی 5)):143-163. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190351



IEEE : کپی

نیلی پورطباطبایی، س.، خیامباشی، ب.، کرباسیان، م.، شریعتی، م.، 1391. بهینه سازی کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین و بازاریابی محصولات هوایی به روش AHP. تحقیقات بازاریابی نوین, [online] 2(2 (پیاپی 5)), pp.143-163. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190351.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 395 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی