7 SID.ir | طراحي مدل بومي برندسازي براي کلان پروژه هاي چندمنظوره کشور و پياده سازي و آزمون آن در يک مجموعه چند منظوره
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

طراحي مدل بومي برندسازي براي کلان پروژه هاي چندمنظوره کشور و پياده سازي و آزمون آن در يک مجموعه چند منظوره

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 

پژوهش در مورد برندسازي کشورها، شهرها، مکان ها و مقاصد گردشگري نيز انجام شده است، اما در برخي حوزه بسيار نوپا و جديد است. مطالعات اين حوزه بيشتر متمرکز بر فروش مکان، بازاريابي مکان و برندسازي مقاصد گردشگري بوده است و به نظر مي رسد مطالعات کمي در مورد برندسازي کلان پروژه هاي تفريحي، اقامتي، توريستي و ورزشي انجام گرفته باشد. اين پروژه ها از همان ابتدا به منظور تامين سرمايه و در مرحله بهره برداري به منظور ايجاد ارزش افزوده اقتصادي بايد ذهنيت مطلوب در ميان ذي نفعان مختلف داشته باشند و بدين منظور برندسازي يکي از عوامل اصلي موفقيت اين نوع پروژه هاست. مساله اصلي اين پژوهش ارائه مدلي براي برندسازي اين کلان پروژه ها با درنظرگرفتن ويژگي هاي منحصر به فرد ايراني است. از آنجايي که در زمينه برندسازي کلان پروژه هاي تفريحي، اقامتي، توريستي و ورزشي کشور با توجه به شرايط بومي کشورمان مدل جامعي وجود ندارد، بدين منظور و براي نظريه پردازي و شناسايي ابعاد مدل از روش تئوري مبتني بر داده ها استفاده شده است. در ادامه مدل کيفي ارائه شده در يکي از پروژه هاي چندمنظوره کشور تست و پياده سازي شد و ابعاد مدل و روابط بين آنها براساس روش هاي تحليل عاملي اکتشافي و تاييدي و مدل معادلات ساختاري تاييد شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 190
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی